Šī bija projekta noslēguma vizīte. Projektā piedalījās 5 valstis: Latvija, Rumānija, Portugāle, Grieķija un Somija. Latviju pārstāvēja Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas trīs skolēni Daniela Bišofa, Katrīna Celmiņa un Kārlis Ielejs, kā arī skolotāja Santa Mārtinsone. Projekta laikā skolēni iepazinās ar Eiropas Parlamenta darbu un simulēja vienu no šīs institūcijas sanāksmi. Sanāksmes tēma bija kultūras mantojuma saglabāšana Eiropas Savienības valstīs. Jauniešiem bija jāpārstāv kāda no ES valstīm un šajā reizē Kārlis pārstāvēja Slovēniju, Renew Europe (Atjaunot Eiropu) partiju, Daniela pārstāvēja Grieķiju, GUE/NGL (Eiropas apvienotie kreisie spēki/ Ziemeļvalstu Zaļie kreisie spēki) partiju un Katrīna: Vāciju, Identity and Democracy (Idenitāte un demokrātija).
Jau kopš 2018. gada aprīļa, Andreja Upīša Skrīveru vidusskola iesaistās Erasmus+ projektā “S(t)timulating European identity” (EUSiD). Projekta mērķis ir simulēt Eiropas savienības institūciju darbu un veicināt skolēnu izpratni par tām, tādā veidā stimulējot eiropeisko identitāti jauniešu vidū. Galvenokārt, tiek īstenots mobilitāšu veidā, kad katras skolas delegācija dodas uz kādu no projekta skolām un nedēļas laikā iepazīst gan šo valsti, gan projekta dalībniekus un, galvenais, piedalās simulācijā. Pirmā šāda veida mobilitāte notika 2018. gada aprīlī tieši mūsu skolā, kad uzņēmām skolēnus no Somijas, Grieķijas, Rumānijas un Portugāles. Kopš tā laika mūsu skolēni ir piedalījušies arī mobilitātēs Somijā, Portugālē un Rumānijā.
Projektā piedalījās 3 Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas skolēni no 10. klases – Zanda Albekeite, Ralfs Veinbergs, Herberts Legants un divas skolotājas – Aija Ieleja un Santa Mārtinsone. Projekta laikā dalībnieki iepazinās ar Eiropas Savienības Tiesas darbību un mūsu skolas jauniešiem bija jāsagatavo mājas darbs par Brexit, kāpēc tas notika un kā tas ietekmēs Eiropu nākotnē.
Šajā projektā piedalījās četri Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas skolēni no 10. klases – Anete Dūniņa, Patrīcija Pļenkova, Edžus Galvanovskis un Matīss Mateuss Kalniņš un trīs skolotāji – Guna Voldeka, Santa Mārtinsone un Edgars Bērziņš. Projekta laikā jaunieši simulēja Eiropas Komisijas darbību un pārstāvēja 4 ES valstu komisārus no Lietuvas, Grieķijas, Beļģijas un Francijas. Darba tēma bija ‘Zilā izaugsme’. Pirms došanās uz Portugāli skolēniem bija jāsagatavo mājas darbs par ‘Zilo bioekonomiku’.
Šajā projekta mobilitātē piedalījās trīs Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas skolēni no 11. klases – Agate Albekeite, Patrīcija Zālīte un Austra Pumpure un divas skolotājas – Guna Voldeka un Santa Mārtinsone. Projekta laikā jauniešiem bija iespēja iejusties lauksaimniecības ministru lomās un iespēja simulēt Eiropas Savienības Padomes darbu, simulācijas procesa laikā jauniešiem bija jādiskutē par ģenētiski modificētiem organismiem un katram jāpārstāv kāda no ES valstīm, Agate pārstāvēja Franciju, Austra – Apvienoto Karalisti un Patrīcija – Grieķiju.
Edgars Bērziņš, projekta vadītājs; foto: projekta arhīvs
Trīs Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas skolēni Agate Albekeite, Austra Pumpure un Patrīcija Zālīte un skolotājas Santa Mērtinsone un Guna Voldeka šajā nedēļā (29.10.-02.11.2018.) piedalās Erasmus+ projekta mācīšanās aktivitātēs Somijā. Lūk, kā komanda gatavojās Erasmus+ EUSiD projektam “Ğenētiski modificētie organismi”!
No 15. līdz 21. aprīlim skolā viesojās projekta “S(t)imulating European Identity” (EUSiD) partnerskolu skolēni un skolotāji no Somijas, Rumānijas, Grieķijas un Portugāles. Nedēļas ietvaros skolēni mācījās diskutēt un argumentēt savu viedokli, iejūtoties ES institūciju priekšstāvju lomās un piedalījās simulācijā jeb Eiropas Komisijas darba izspēlē.
Simulācijas laikā tika diskutēts par būtisku, bet smagu jautājumu – kodolenerģiju. Kopumā Skrīveru vidusskolā viesojās 14 skolēni un 10 skolotāji no ārzemēm. Projekta vizītes pievienotā vērtība bija viesu uzņemšana dzīvei viesģimenēs un, protams, projekta satura īstenošana.
Nedēļas laikā skolēni apmeklēja gan Pļaviņu hidroelektrostaciju, ES māju un Salaspils reaktoru, gan piedalījās Laboratorium.lv organizētajā meistardarbnīcā, kuras laikā tika veidota Vilsona kamera, ar kuras palīdzību var fiksēt radiāciju ap mums.
Teksts un foto: Edgars Bērziņš, projekta koordinators
Skolas 7.-10.klašu skolēni ir aicināti piedalīties jaunā un aizraujošā Erasmus+ projektā “S(t)imulating European Identity” (EUSiD). Projekta tēma ir saistīta ar Eiropas Savienības institūciju darba izspēli. Interesanti, ka tēma, kas tiks apskatīta pirmajā projekta dalībnieku tikšanās laikā Latvijā šī gada aprīlī ir kodolenerģija.
Par izmaiņām mācību stundu sarakstā nākamajai dienai seko līdzi skolas informācijas stendā un ziņojumā no klases audzinātāja.
Eko skola
Stundu norises laiki
Ēdienkarte
Skolēnu pārvadājumu maršruti
Aktuāli!
COVID-19
Par paroles iegūšanu e-klasei
Lai vecāki un skolēni iegūtu piekļuvi e-klasei, skolēna klases audzinātājai/am jāiedod savs telefona numurs. Pēc izmaiņu veikšanas Jūs saņemsiet īsziņu ar apstiprinājumu par paroles iegūšanu vai maiņu. Neskaidrību gadījumā, lūdzu, sazinaties ar klases audzinātāju.
Uzdevumi.lv
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.