Mīts vai patiesība- lidojoša māja?

Sintija Rūze, fizikas skolotāja

Fizika ir praktiska zinātne. Skolēni no 10.klases šodien (15.10.2020.) par to pārliecinājās, veicot interesantu pētījumu: cik baloni, kas pildīti ar hēliju nepieciešami, lai paceltu gaisā māju, kā to rāda multfilmā “Augšup”.

Vispirms tika noteikts viena balona cēlējspēks. Lai to noteiktu skolēni nolīdzsvaroja balonu, izmantojot papīru, lai tas peldētu gaisā (ne grimtu, ne uzpeldētu).

Tad skolēni noteica teorijas patiesumu par to, no kādiem parametriem ir atkarīga pamatu izraušana no zemes.

Visbeidzot, izmantojot sakarības, skolēni aprēķināja nepieciešamo balonu skaitu. Tas ir aptuveni 387 miljoni balonu. Ja balonus vajadzētu iegādāties veikalā, kur viens hēlija balons maksā 1,70 eiro, tad sanāktu šķirties no aptuveni 660 miljoniem eiro. Par šādu naudu noteikti izdevīgāk būtu iegādāties pili okeāna krastā blakus kādai Holivudas slavenībai vai pasaules multimiljardierim.

Mīts tika apgāzts, jo filmā attēlotais vecītis, kas visu mūžu krāja un nespēja iekrāt naudu, lai ar sievu dotos ceļojumā, nebija spējīgs tik daudz balonus iegādāties

No trešdienas, 7. oktobra, uz mēnesi tiek ieviesta obligāta sejas masku lietošana sabiedriskajā transportā!

Ministru kabineta noteikumi Nr. 360 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai.

Lai ierobežotu Covid-19 infekcijas slimības izplatību, no trešdienas, 7. oktobra, uz mēnesi tiek ieviesta obligāta sejas masku lietošana sabiedriskajā transportā. Prasība netiek attiecināta uz bērniem līdz 13 gadu vecumam, kā arī personām ar kustību vai psihiskās veselības traucējumiem, kuru dēļ masku nav iespējams uzvilkt. Jāpatur prātā, ka šoreiz jāizmanto medicīniskās vai higiēniskās maskas, respiratorus vai sejas vairogus, jo lakati, šalles vai līdzīgi deguna un mutes aizsegi nevar pasargāt no infekcijas izplatīšanās, norāda epidemiologi. Noteikumi attiecas arī uz pašvaldību organizētajiem skolēnu pārvadājumiem.

Skolas pieredze attālinātā mācību perioda laikā

Administrācija

Pēc pavasara brīvlaika rutīna ar ikdienas klātienes mācību darbu tika apgriezta kājām gaisā, jo līdz ar COVID-19 izplatību, nekavējoties savus ikdienas paradumus mainīja gan skolēni, gan skolotāji, skolas administrācija, vecāki, vecvecāki, tantes un krustvecāki… tātad, visi! Šis bija izaicinājumu un pašu konsekventi būvētas plānošanas un saplānotā īstenošanas laiks, jo katram un katrai, kas ir tieši vai netieši ir iesaistīti izglītības procesos, nācās pielāgoties, mainīties un sadzīvot ar jaunajiem apstākļiem. Mācību gads nule kā noslēdzies un ir pienācis laiks reflektēt par to, kā mums ir gājis. Lai noskaidrotu atbildi uz jautājumu, kādu pieredzi mūsu skola ir guvusi, lūdzām skolas skolotājus piedalīties aptaujā. Tajā kopumā piedalījās 29 skolotāji, reprezentējot sākumskolas, valodu, humanitāro, sociālo un eksakto mācību jomas. 

Lasīt tālāk …

12. klašu skolēni gatavojas eksāmeniem!

Vija Meroža, direktora vietniece audzināšanas jomā

Neskatoties uz COVID-19 pandēmiju, skolā ienācis eksāmenu laiks. 12. klašu skolēniem nākas daudz mācīties patstāvīgi, plānot laiku, motivēt un disciplinēt sevi. Zināms, ka šī gada eksāmenu saturs un grūtības pakāpe nemainīsies. Taču klāt vēl nācis arī uztraukums par neierasto situāciju. Tāpēc 12.klašu audzinātāja Daina Vancāne-Viļuma vērš skolēnu uzmanību uz to, ka, rakstot viedokli, jāprot iedziļināties tā problēmā, izteikties skaidri, argumentējot savu domu.

Arī matemātikas skolotāja Ināra Dika norāda, ka kļūdas matemātikas eksāmenā bieži vien rodas no tā, ka skolēni pavirši izlasa  uzdevuma noteikumus un neatrisina uzdevumus līdz galam. Tātad jālasa uzmanīgi un jāpārbauda atrisinājumus. Savukārt angļu valodā klupšanas akmens ir vārdu pareizrakstība, kas ļoti atšķiras no latviešu valodas. Tādēļ angļu valodas skolotājas Santa Martinsone  un Aija Ieleja ir vienisprātis par to, ka daudz jālasa un jāskatās filmas angļu valodā. Divpadsmito klašu skolēni mēģina vēl izmantot skolotāju palīdzību konsultācijās, izpildot visus COVID-19 pandēmijas radītos ierobežojumus. Vēlam mūsu divpadsmitklasniekiem veiksmi un izturību šajā neparastajā eksāmenu laikā!

5.klašu skolēni Sociālajās zinībās pēta tēmu “Valsts”

Edgars Bērziņš, 5.klašu sociālo zinību skolotājs

Attālināto mācību periodā 5.klašu skolēni rūpīgi pētīja un mācījās tēmu “Valsts”. Tēmas ietvaros tika veidota domu karte, izvirzītas tēzes par to, kāda veida valstī viņi vēlētos dzīvot un veica arī praktisko pētījumu, veidojot prezentāciju par pašu izdomātu valsti. Būtiski, ka projekta darbs tika veidots, balstoties uz rūpīgi izstrādātiem izstrādes soļiem un vērtēšanas kritērijiem. Skolēni kopumā izsakās atzinīgi par projekta darbu, jo tas ir devis gan daudz jaunas prasmes, gan iespēju pašiem radoši izpausties. Lūk, 5.klašu skolēnu veikums Padlet platformā, kas tika izmantota, lai veidotu galeriju ar veikumu divu mēnešu ilgumā:

Made with Padlet

Made with Padlet

Jogurtu gatavošana kā praktiskais darbs bioloģijā mācību procesā

Daiga Martinsone, bioloģijas skolotāja

Septīto klašu skolēni šajā nedēļā pārbaudīja, kā zināšanas par baktērijām ir pielietojamas ikdienas dzīvē jogurta pagatavošanā. Jogurts ir veselīgs skābpiena produkts, tāpēc tā lietošana plaši izplatījusies pasaulē. Pastāv uzskats, ka Kaukāza kalnu iedzīvotāju ilgais mūžs saistīts ar jogurta lietošanu.Ir daudz pierādījumu par tā labvēlīgo ietekmi uz organismu, tikai jāatceras par cukura ierobežošanu. Skolēni atbilstoši darba gaitai pagatavoja savu unikālo jogurtu, te Marka Anufrijeva teiktais un plakāts par paveikto. “Man pašam bija ļoti interesanti, kas no tā visa sanāks. Darīju visu pēc grāmatas – uzsildīju pienu un pielēju tīrkultūru. Tad katlā visu samaisīju un ielēju burkā, kurai uzreiz uzliku vāku un ietinu segā. Tas bija ap 4 pēcpusdienā. Visu nakti tā arī nostāvēja segā, bet no rīta ap 9 attinu, un piens jau bija kārtīgi sarecējis. Nu un tad tikai pieliku klāt melleņu ievārījumu. Garša bija kā parastam jogurtam, tikai ne tik salds. Mamma teica, ka viņai vairāk pēc biolakto garšojis.”

Noslēdzies 5. klašu projekts “Cepures pārvērtības caur gadsimtiem”

Teksts: Ināra Plakane, Danute Podvinska, cepuru foto autori: Emīlija Ļebedeva (5.b), Artūrs Zariņš (5.b), Toms Strazdiņš (5.b), Melānija Dīce (5.b), Saldava Daniela (5.b), Anrijs Rikmanis (5.a)

Mājturības un vizuālās mākslas skolotājām sadarbojoties tapa ideja šajā attālinātās mācīšanās posmā piedāvāt skolēniem izstrādāt projektu  par tēmu – Cepures pārvērtības caur gadsimtiem , kas bija paredzēts maija beigās kā noslēguma darbs. Projekta izstrādes gaitā skolēni apguva prasmes meklēt informāciju , pamatot  to un radoši izmantot informāciju sava projekta izstrādē. Viens no sasniedzamiem rezultātiem bija arī iemācīties plānot  cepures dizaina izstrādes procesu. Svarīga prasme , ko skolēni apguva bija veidot izstrādājuma izgatavošanas dienasgrāmatu un prezentēt savu veikumu, šoreiz gan tikai prezentācijas izskatā. Paldies, skolēniem par radošajiem un interesantajiem darbiem. Paldies, vecākiem par sapratni un pacietību. 

Lasīt tālāk …

Par mācībam attālinātā veidā

Administrācija

Skolas kolektīvs ir izstrādājis rīcības plānu, lai organizētu mācību procesu attālinātā veidā. Aicinām ar to iepazīties un sekot tajā minētajām norādēm! Pašlaik ļoti svarīga ir individuālā un kolektīvā atbildība, lai varētu sasniegt mācību mērķus un apgūtu mācību vielu. Tikpat svarīga ir komunikācija ar klašu audzinātājiem un mācību priekšmetu skolotājiem, lai nekavējoties varētu atrisināt visus neskaidros jautājumus par mācību procesa īstenošanu kā katrā mācību priekšmetā atsevišķi, tā visā skolā kopumā. Skolas izstrādātais rīcības plāns ir pieejams lejupielādei attēla un .pdf faila veidā!

Vecākiem par mācību plānošanu un norisi attālināti (ārkārtas situācijas laikā)

Skolas administrācija

VISC ir izveidojis ieteikumus vecākiem, ka palīdzēt saviem bērniem ārkārtas situācijas laikā. Aicinām pirms attālināto mācību procesa sākuma iepazīties ar informāciju un laicīgi sagatavoties, lai varētu pēc iespējas efektīvāk palīdzēt plānot dienu un sekmēt mācību procesu. Informācija un ieteikumi vecākiem ir pieejami šeit.

Attālinātā mācīšanās dabaszinībās

Daiga Martinsone, dabaszinību skolotāja

Šajā nedēļā sesto klašu skolēni dabaszinības stundās skolotājas Daigas Martinsones attālinātā vadībā patstāvīgi veica eksperimentu, lai pierādītu pretdarbības spēku un neteiktu ķermeņu masas centru. 6.klases skolniece Diāna Blaua to veiksmīgi izdarījusi ar skaidrojumu, kas var noderēt arī citiem skolēniem. Aicinām aplūkot Diānas veikumu un paplašināt arī savas zināšanas!