Pirmklasnieki iepazīst zinātnes daudzpusību

1.a klases audzinātāja Liene Sola

Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas 1.a klases skolēni šī gada 1.februārī tikās ar LABORATORIUM. LV pārstāvjiem, lai dabaszinību stundas ietvaros padziļinātāk iepazītu SKAŅAS daudzpusīgās iespējas un zinātnes likumus.

Ar šī zinātniskā šova palīdzību bērni uzskatāmi atklāja, kā rodas skaņa, vēroja dažādas zinātniska metodes skaņas radīšanai. Skaņa bija ne tikai sadzirdama, bet arī saredzama un sajūtama. Interaktīvo eksperimentu gaitā skolēniem ir iespēja uzskatāmi izprast zinātnes likumus.

Priecājamies par šo iespēju! Tā skolēniem paplašina redzesloku, atklāj zinātni neierastā gaismā un ļauj to iemīlēt.

KĀ SATIKĀS DAUGAVAS LABAIS KRASTS UN KREISAIS KRASTS

Ilze Ramiņa, Ķekavas vidusskolas   latviešu valodas un literatūras skolotāja.

1923. gadā Andrejs Upīts uzrakstīja lugu “Laimes lācis”, kas vēlāk – 1940. gadā – pārtop par stāstu “Sūnu ciema zēni”. Darbs savas literārās vērtības dēļ noteikti būtu pelnījis iekļaušanu Latvijas Kultūras kanonā, taču autora pretrunīgās personības dēļ tas, visticamāk, nenotiks, bet A. Upīša uzskati un darbība padomju okupācijas gados šajā gadījumā ir ļoti labs piemērs skolēniem, mācot domāt un kritiski novērtēt literāru darbu un tā autoru. Savukārt tāda stāsta vērtība kā leksika šobrīd ir gan šī darba spožums, gan posts, jo skolēniem pietrūkst motivācijas cīnīties ar sev nezināmo vārdu nozīmēm pat tad, ja piemīt laba prasme izmantot elektronisko vārdnīcu to noskaidrošanai.

Lai motivētu lasīt, raksturot, pētīt, saprast un izprast, nepieciešams īpašs tēmas noslēgums, tāpēc tapa sadarbības projekts, kura dalībnieki bija Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas 6.a un 6. b klase un Ķekavas vidusskolas 6.a un 6.c klase. Lasīt tālāk …

Loģiskās domāšanas konkursa Bebr[a]s 2022

Lilita Paula, informātikas skolotāja

Vairāk par konkursu: https://www.visma.lv/bebrs/

Ar finālpasākumu 28.janvārī noslēdzās Starptautiskais loģiskās domāšanas konkurss Bebr[a]s 2022.

Konkursa 1.kārta notika 2022.gada novembrī, un, kā jau katru gadu, piedalījās arī mūsu jaunieši – tiešsaistē uzdevumus savās datorikas vai programmēšanas stundās pildīja skolēni no 4. līdz 12.klasei. 35 minūtēs bija jāpagūst atrisināt 15 uzdevumi.

Liels bija mūsu prieks, kad reizē ar 1. kārtas rezultātiem saņēmām arī uzaicinājumu piedalīties konkursa 2. kārtā. Starp 20 labākajiem 5.-6.klašu grupā iekļuva Kristaps Kristapurs un 7.-8.klašu grupā – Dāvis Ruzģis.

Jāpiebilst, ka šogad konkurence bija īpaši spraiga, jo konkursā piedalījās rekordliels skolēnu skaits – 27 764 skolēni! (pērn 1. kārtā piedalījās aptuveni 17 tūkstoši skolēnu no visas Latvijas)

Konkursa 2. kārta notika 28. janvāri, arī tiešsaistē. Dalībniekiem 20 minūšu laikā bija jāatrisina 10 uzdevumi.

Balvās organizatori bija sarūpējuši radošu projektu komplektus, kurus katrā vecuma grupā saņēma 1.-3. vietu ieguvēji.

Godalgas tika uzvarētājiem, bet lielu atzinību ir pelnījuši visi 2.kārtas dalībnieki.

Paldies Dāvim un Kristapam par drosmi un nopietnību!

Dalāmies pieredzē

Ilze Ieleja,direktora vietniece izglītības jomā.

2023. gada 12. janvārī skolā viesojās Vecumnieku vidusskolas pārstāvji. Tikšanās laikā  skolas administrācijas un atbalsta komandas dalībnieki dalījās labās prakses pieredzē par atbalsta komandas darbu ikdienā, par speciālo izglītības programmu īstenošanu skolā, par individuālā izglītības programmas apguves plāna izglītojamam ar speciālām vajadzībām sagatavošanu un realizēšanu. Kopīgi pārrunājām veiksmes un izaicinājumus ikdienas darbā. Stāstījām par dalību iekļaujošas izglītības profesionālā pilnveides programmā “Skola katram bērnam”. Prieks uzņemt ciemiņus no citām skolām un dalīties ar labās prakses piemēriem!

Atziņas no Vecumnieku vidusskolas direktores vietnieces Rolandas: “Paldies par uzņemšanu! Bija jauki un vērtīgi! Liels prieks par Jūsu resursiem!”

Paldies atbalsta komandas meitenēm un skolotājiem par darbu, ko veic ikdienu!

Bioloģijas olimpiādes rezultāti

Daiga Martinsone, bioloģijas skolotāja.

Jau 45. reizi notika bioloģijas olimpiādes 2. posms, kurā piedalījās arī 10 skolēni no mūsu skolas. Olimpiāde tiek organizēta 9.-12. klašu skolēniem, lai veicinātu interesi par bioloģiju, sekmētu karjeras tālāko izvēli un dotu iespēju salīdzināt savus rezultātus ar citu novada skolu skolēnu rezultātiem.

Un tā trešo vietu devīto klašu grupā ieguva 9. a klases skolniece Līga Survila. 11. klašu grupā mūsu skolēniem ir 2.,3. un 5. labākais rezultāts , Gundega Beķere ieguva 3. vietu. Terēze Barkāne- atzinību. Divpadsmito klašu grupā Sanijai Petrovičai 3. vieta un 2. labākais rezultāts. Vietas tika piešķirtas atbilstoši iegūtajiem punktiem, vidusskolas posmā pirmo vietu nepiešķīra nevienam. Lepojamies ar savu skolēnu rezultātiem! Lai iegūtās zināšanas noder tālākajā dzīvē!

 

3.klases skolēni apgūst peldēt prasmi.

Sporta skolotājs Aldis Rakstiņš.

      Pēc divu gadu pārtraukuma skolā esam atsākuši trešo klašu skolēniem pārbaudīt un pilnveidot peldēt prasmi. Nodarbības notiek trešdienās sporta stundu laikā Kokneses SC peldbaseinā. Trešklasnieki tika sadalīti grupās atbilstoši skolēnu spējām (pēc informācijas no vecākiem). Pirmajai grupai jau novadītas plānotās nodarbības un prieks par to, ka katrs no dalībniekiem tagad jūtas drošāk ūdenī. “Mazo” baseinu (12 m) no divpadsmit skolēniem noslēgumā pārpeldēt spēja desmit. Esam izrunājuši par drošību, uzvedību, rīcību uz un pie ūdens. Pēc brīvlaika nodarbības uzsāks otrā skolēnu grupa, kurai  paredzētas astoņas nodarbības un galvenais uzdevums arī šai grupai būs apgūt peldēt prasmes pašus pamatus (iemācīties noturēties virs ūdens). Atlikušajām divām grupām būs jau cits uzdevums –  pilnveidot jau apgūtās peldēt prasmes un tas būs pavasarī. 

 

Mācību ekskursija uz Anatomijas muzeju un Botānisko dārzu

Evelīna Kalniņa, 12. klases skolniece.

    23.novembrī vairākiem 12.a klases skolēniem kopā ar bioloģijas skolotāju Daigu Martinsoni bija lieliska iespēja doties ekskursijā. Šī gada 12.klase mācās dažādos novirzienos, tie, kuri padziļināti apgūst bioloģijas priekšmetu, izmantoja iespēju doties uz RSU Anatomijas muzeju. Tur jaunieši klausījās muzeja gida interesantajā stāstījumā un ieguva daudz jaunu zināšanu par cilvēka un dzīvnieka ķermeni un tā anatomiju. Skolēni bija ieinteresēti uzzināt par dažādu orgānu uzbūvi, slimībām un organisma procesiem. Uzdodot  jautājumus un uz tiem saņemot atbildes, skolēni ieguva daudz jaunas informācijas. Iespējams, kāds pat apsvēra domu ar šo saistīt savu nākotni. Pēc tam skolēni turpināja ekskursiju, dodoties uz Salaspils Nacionālo Botānisko dārzu. Tur jaunieši apskatīja arī eksotiskus augus. Skolēni iepazinās ar dažādām augu sugām, kas nav atrodamas Latvijas savvaļā. Viņi uzzināja arī par šādu augu vajadzīgajiem augšanas apstākļiem un pat izmantoja iespēju apskatīt dažādus kukaiņus un dzīvniekus. 12.a klases skolēni saka lielu paldies RSU Anatomijas muzejam, Salaspils Botāniskajam dārzam un skolotājai Daigai par šo izzinošo ekskursiju.

 

Es, Tu un Satversme

Beāte Babre, 9.b klases skolniece.

7.novembrī pirms 100 gadiem spēkā stājās Latvijas Republikas Satversme, tādēļ Tieslietu ministrija un Izglītības un zinātnes ministrija par godu Satversmes simtgadei 2022. gadā īsteno izglītojošo kampaņu 9. klašu skolēniem visā Latvijā “Es, Tu un Satversme”, kad Satversmes vēstneši – Latvijas juristi – apmeklē Latvijas izglītības iestādes, lai skolēnus iepazīstinātu ar valsts pamatlikumu, tā vērtībām un nozīmi mūsu ikdienā.

Andreja Upīša Skrīveru vidusskola bija vienīgā skola Aizkraukles pagastā, kas piedalījās šajā projektā. Šajā dienā mums, visām 9. klasēm, bija lieliska iespēja tikties ar Satversmes vēstnesi -zvērinātu advokāti Maiju Tipaini, kura mums stāstīja par Satversmi. Atkārtojām tādus jēdzienus kā – preambula, Saeima, ministru kabinets, tiesas utt. Veidojām interesantas diskusijas par pieņemtajiem likumiem, to izstrādi, vēlēšanām, iespēju kļūt par prezidentu. Manuprāt, šī bija ļoti vērtīga pieredze mums, skolēniem, kas ļāva daudz vairāk uzzināt par Satversmi, tās vēsturi un nozīmi cilvēka dzīvē, jo mums bija lieliska iespēja iegūt papildu zināšanas par Satversmi, savukārt, Satversmes vēstnešiem ar savu vēstījumu aicināt stiprināt Satversmē noteiktās vērtības.

 

 

Lasīšanas projekts “Reading Circle” ( lasīšanas aplis)

Angļu valodas skolotāja  Guna Voldeka

Šajā mācību gadā mūsu skolas 6.a klase un angļu valodas skolotāja Guna Voldeka piedalās izdevniecības Pearson un Latvijas angļu valodas skolotāju asociācijas rīkotājā projektā “Reading Circle” (Lasīšanas aplis). Tajā piedalās 7 skolas no dažādām Latvijas vietām. Skolēni katru mēnesi izlasa vienu Pearson izdevniecības izdoto grāmatu angļu valodā. Tad skolotājs sūta pa apli nākamajai skolai. Tādā veidā skolēni izlasīs 7 dažāda žanra grāmatas angļu valodā. Dalība projektā veicina skolēnu lasītprasmi un rada interesi par lasīšanu svešvalodā. Pēc izlasītā diskutējam, atbildam uz jautājumiem, pildām dažādus uzdevumus. Skolēniem ļoti patīk šīs stundas un viņi ar nepacietību gaida nākamo grāmatu, kas jau ir atsūtīta.

Video ir intervija ar 6.a klases skolēniem- Kitiju un Arnoldu, viņu domas par šo projektu. Lasīt tālāk …

1.a klases skolēni apgūst mandalu veidošanas mākslu.

1.a klases audzinātāja Liene Sola

Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas 1.a klases skolēni dizaina un tehnoloģiju nodarbībā apguva mandalu veidošanas mākslu. Izmantojot āra stundai piemērotos laika apstākļus, tika radītas rudenīgi košas mandalas. To izveidei skolēni izmantoja visdažādākos skolas apkārtnē atrodamos un no mājām atnestos dabas materiālus – ziedus, lapas, čiekurus, kastaņus, ogas, vilkvāles, riekstu un kastaņu čaulas, gliemežvākus, skujas, akmeņus un pat gliemežvākus.         Mandalu izveide bērnos attīsta radošuma sajūtu, veicina izpratni par dabas materiālu daudzveidību un to iekļaušanu dažādu mākslas objektu izveidē. Bez tam, darbs pie kopēja mākslas objekta izveides veicina prasmi darboties komandā, dalīties idejās un pieņemt lēmumus. Lasīt tālāk …