Tiešsaistes iespējas iepazīt I.Kalniņu.

Agate Jeluškina , 6.b. klases skolniece

Pateicoties projektam”Latvijas skolas soma”,mums bija iespēja tiešsaistē piedalīties  koncertlekcijā par Imantu Kalniņu. Tā mēs uzzinājām daudz ko jaunu par Imantu Kalniņu. Kā mana klasesbiedrene teica: ” Es nezināju, ka Imants Kalniņš sakomponējis tik daudz populāru dziesmu”. Šī bija iespēja paplašināt savu redzesloku  par Latvijas komponistiem, pabūt (kaut neklātienē)mūzikas pasaulē.

Pasākuma beigās katram skolēnam bija iespēja izpildīt krustvārdu mīklu un pārbaudīt savas zināšanas  par Imantu Kalniņu.

Zinātnes un mākslas krustpunkti.

Daiga Martinsone, 6.b klases audzinātāja

Projekta”Latvijas skolas soma”interaktīvā nodarbībā 29.martā 6.b klases skolēni uzzināja, kā mūsdienās zinātne palīdz veidot filmas un teātra izrādes. Par pamatu ņemot Latvijas filmu “Dvēseļu putenis”, tika rādīts, kas nepieciešams, lai radītu ticamus efektus un pēc iespējas precīzāk attēlotu filmā redzamos notikumus. Skolēni uzzināja, kā gatavo mākslīgās asinis, mākslīgo sniegu, rētas, speciālus degošos šķidrumus, kā dažādu darbību veikšanai trenējas kaskadieri . Tas viss nebūtu īstenojams bez ļoti precīziem aprēķiniem un specifiskām zināšanām. Ieskatījāmies aizkulisēs, lai saprastu, kā rodas kino un teātra māksla. Nodarbībā  skolēni varēja brīvi komunicēt ar programmas vadītāju, uzdot jautājumus un saņemt atbildes uz tiem. Daži eksperimenti ir atkārtojami mājās.

Ziemassvētki apkārt zemeslodei.

Vija Meroža,direktora vietniece audzināšanas darbā.

Katrā no mums mīt liels vai vēl lielāks mūziķis, bet ne katram ir bijusi iespēja izkopt savu muzikalitāti un realizēt sapņus, tādēļ, inovatīvā jaunrades muzikālā apvienība(Arta Abaronina, Lelde Zaržecka, Inese Fedorovska), piedāvāja pavisam oriģinālu iespēju vienuviet gan dzirdēt, gan redzēt, gan iepazīt visus četrus klasiskos stīgu mūzikas instrumentus – vijoli, altu, čellu un kontrabasu. Projektam “Latvijas skolas soma “LV100 tika radīta aizraujoša programma, kas lieliski piemērota skolas vecuma bērniem, kurā ir iespējams  iepazīties ar klasiskajiem mūzikas instrumentiem caur aktuālu latviešu un ārzemju mūziku. AUSV audzēkņiem tika piedāvāts  arī paklausīties jaukas Ziemassvētku melodijas koncertprogrammā ”Ziemassvētki apkārt zemeslodei” 18.12. zoom platformā, tādējādi radot svētku noskaņojumu daudzās, jo daudzās sirdīs .

“Zivs cepure”

Vija Meroža, direktora vietniece audzināšanas jomā

25. un 26. novembrī, ar „Latvijas skolas somas” atbalstu, Andreja Upīša Skrīveru vidusskolā 1.-4. klašu skolēniem ,katrai klasei atsevišķi ,dezinficējot un vēdinot pēc katras izrādes, tika rādīta leļļu uzvedums ”Zivs cepure”. Rūķu ciemā viss rit savu gaitu un katrs rūķis pilda savus pienākumus līdz brīdim, kad no upes tiek izzvejota dīvaina cepure. Cepure ļauj Rūķiem iegūt visus labumus bez mazākās piepūles un Rūķi ļoti labprāt to izmanto.    Vai Rūķi sapratīs, ka viss, kas ir ap mums, savu vērtību iegūst tikai tad, kad mēs tam veltām savu laiku un darbu? Vai rūķi sapratīs, ka bez piepūles iegūti labumi var sagraut visu Rūķu pasauli? To visu varēja redzēt, noskatoties ceļojošo leļļu teātra izrādi “Zivs cepure”. Izrādē ir nedaudz mūzikas, vairākas nepaklausīgas lelles un daži krāsaini plankumi, starp kuriem paslēpies viens mūžsens ielāps./Biedrība „Latvijas Leļļu Teātru Klubs” ,scenārija autors: Agris Poikāns./

Radošās darbnīcas RADADA apmeklējums.

Māra Lesiņa, 3.a klases audzinātāja

4.novembrī 3.a klase viesojās radošajā darbnīcā RADADA. Tas notika projekta „Latvijas Skolas soma” ietvaros. Strādājām radošajā darbnīcā, kas saistīta ar latvisko simbolu veidošanas metodi, izmantojot sietspiedes tehniku. Skolēni izvēlējās ornamentu vai zīmējumu maisiņam, ko ar RADADA saimnieču palīdzību izrotāja. Šos maisiņus pēc tam katrs ieguva sev. Tā bija laba dāvana mums pašiem – vairākas meitenes bija izvēlējušās tautumeitas attēlu, bet zēni – Lāčplēsi.

Mana runa pārliecina.

Vija Meroža,direktora vietniece audzināšanas jomā

2020.gada 3.novembrī Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas 6.a un 6.b klašu skolēniem bija iespēja piedalīties radošajā darbnīcā “Mana runa pārliecina”, projekta “Latvijas skolas soma” ietvaros. Improvizācijas teātra aktrise Dita Nitiša nodarbībā “Mana runa pārliecina” izglītojamiem mācīja atbrīvoties no bailēm uzstāties. Caur smiekliem un jokiem iepazīstināja ar veidiem, kā pārvarēt bailes, kā ieinteresēt publiku un noturēt uzmanību, kā veidot saturu un paust viedokli. Balstoties uz improvizācijas teātra paņēmieniem, aktivitātēs tika iesaistīti visi skolēni un darīja to ar lielu aizrautību.

Nodarbībās apgūtās prasmes noderēs ,atbildot stundās, uzstājoties ar radošajiem darbiem, aizstāvot  izveidotās prezentācijas.

7.b bauda teātra mākslu.

Santa Krasovska, klases audzinātāja

Šī gada 10. oktobrī 7.b klase Devās uz Valmieru, lai ar “Latvijas skolas somas” atbalstu noskatītos izrādi “Cilvēkam vajag suni”, kas veidota pēc Regīnas Ezeras tāda paša nosaukuma daiļdarba. Mēs ar aizrautību vērojām izcilu aktierspēli, kas lika iejusties stāstā un dzīvot līdzi četru kucēnu liktenim. Vai visiem cilvēkiem vajag suni? Vai ikdienā atceramies, ka suns nav tikai rotaļlieta, bet dzīva būtne? Šī izrāde ir par atbildību par savām vēlmēm un izvēlēm.

4. klase izmanto iespēju iepazīt Skrīverus.

Daina Vancāne-Viļuma, latviešu valodas skolotāja,gidu vadītāja

Patīkami, ka 4.klase izmantoja iespēju iepazīt Skrīverus un kādreiz dzīvojošā rakstnieka Andreja Upīša dzīves vietas  Skrīveru novadā.

Agate Anufrijeva par braucienu raksta:  „Brauciena laikā uzzināju, kā veidojušies māju nosaukumi. Atceros pieminekli, kas bija veltīts romānam „Zaļā zeme” un aktieriem, kuri iestudēja šo darbu teātrī. RADADA ēkā kādreiz bija ugunsdzēsēju depo. Braucām garām Kraukļakmenim un Kraukļupītei, bet līdz šim es nekad nebiju aizdomājusies, kāpēc akmenim un upītei ir doti tādi vārdi.  Mēs bijām aizbraukuši uz A.Upīša dzimtajām mājām „Kalniņi”, bet daudzu māju, kur kādreiz dzīvoja rakstnieks bērnībā- „Vilkudobes”, „Baloži” –vairs nav, bet citām, kā „Jaunpuntūži”, pabraucām garām.

Gida profesija varētu būt ļoti interesanta, bet tas nozīmē, ka ir ļoti daudz jāzina.”

Markuss Ozoliņš sniedza savu vērtējumu par Skrīveriem :„Skrīveri ir mazs novads, centrālā ir Daugavas iela, bet ielu ir daudz, mēs pabraucām garām Tilta, Sporta, Pīlādžu, Ozolu, Robežu ielai, bet , braucot pa Purapuķes ielu, nokļuvām uz Rīgas-Daugavpils šosejas, no kuras nogriezāmies pa Skrīveru-Līgatnes ceļu un iepazinām dažādas ražotnes, kas saistās ar rakstnieka  Andreja Upīša darbos aprakstītām vietām, piemēram, Pārtikas kombināts, Zaula dzirnavas, daudzās upītes. Manā novadā ir laba vidusskola,  Mākslas un mūzikas skola, bibliotēkas, kultūras centrs. Skrīveros ir visskaistākā daba un visforšākie cilvēki. Man patīk dzīvot Skrīveros!”

Paulai Germanei pēc brauciena  veidojās savs viedoklis:„Skrīveri, senāk Remershofa, ir neliels novads, kurā ir daudz ielu, iestāžu, uzņēmumu. Izbraucot no centra, nokļuvām vietā, kur ir lielas un skaistas mājas, kurām ir interesanti nosaukumi- „Stirnas”, „Vīksnas”, „Ziemlauki”, „Vecveģi”, „Jaunveģi”, „Jaunpuntūži”, „Robežas”, „Kalniņi” u.c. Mūsu novadā kādreiz bija Kalna krogs un Lejas krogs,bija Kaktiņa restorāns, tagad ir Klidziņa. Bija vairākas dzirnavas- Zaula dzirnavas, Tomsona dzirnavas, tagad  šādu uzņēmumu nav, bet ir Pārtikas kombināts,  Skrīveru saldējums, Skrīveru saldumi, Andreja Upīša muzejs, Aizkraukles pilskalns un citi kalni, precīzāk, pauguri-Klaucēnkalns, Mūrniekkalns, Ercu kalns, Meteņu kalns. Andrejs Upīts daudzās grāmatās piemin Skrīveru vietas un notikumus.

Skrīveri ir ļoti laba vieta, kur atbraukt ekskursijā! Es dzīvoju Skrīveros un man tas ļoti patīk!”

9.a, 9.b izmanto “Latvijas skolas somu”

Terēze Barkāne, 9.a klases skolniece

2020.gada 5. oktobrī 9. klašu skolnieki brauca uz Cēsīm. Cēsīs mēs apskatījām Cēsu pili un Vienkoču parku. Sākumā mēs aizbraucām uz Cēsu pili. Tur, sadaloties par klasēm, mēs sākām ekskursiju. Sākumā mēs ar gidi staigājām pa pilsdrupām, runājām par Livonijas un tās ordeņa vēsturi, iegājām pils pagrabā kā arī pils augstākajos stāvos. Viens no mūsu klases audzēkņiem tika pārģērbts par Mestru, tad gide mums pastāstīja arī par Mestra un mūku ikdienu. Pēc tam gājām uz militāro treniņu turpat Cēsu pilī. Sadalījāmies komandās un spēlējām spēles, piemēram, metām šķēpu un staigājām ar ķekatām. Kad nodarbības beidzās, satikāmies ar paralēlo klasi un braucām uz nākamo pieturu – Vienkoču parku.       Arī Vienkoču parkā dalījāmies pa klasēm. Tur ar gidi staigājām pa mežu un aplūkojām dažādas figūras, maketus un statujas, kā arī klausījāmies gides stāstījumu par šo figūru un maketu vēsturi. Mūsu klasei tur visvairāk patika Senākā Latvijas māja; tā izskatās kā liels konuss un tajā iekšā ir ugunskurs. Vienkoču parkā mums patika arī dažādie māju maketi, ekoloģiski būvētā māja kā arī zārks un laivas. Vienkoču parkā mums ļoti patika arī dažādas šūpoles, jo gandrīz neviens no mums nebija sen šūpojušies.       Mums par laimi, laika apstākļi bija labi visu dienu un tas padarīja šo ekskursiju vēl labāku. Mums šī ekskursija likās interesanta un mēs nevaram sagaidīt, kad brauksim vēl kādā citā ekskursijā.

8.b izbauda Siguldas skaistumus.

Estere Appena, 8.b skolniece

28.septembrī mēs, 8.b klases skolēni, devāmies apskatīt skaistākās vietas Siguldā un Turaidā. Turaidas muzejrezervātā apskatījām seno Turaidas mūra pili, Turaidas mazo, latvisko baznīcu un Baznīckalnu. Turaidas muižas dārznieka mājā iepazinām ekspozīciju „Gaujas lībieši Latvijas kultūrvēsturē”. Tā stāsta par lībiešu ikdienas dzīves ritējumu un mītiskajiem priekšstatiem, kas cieši saistīti ar dabas pasauli. Uzzinājām, ka lībieši ir Latvijas pamatiedzīvotāji ar senu un bagātu kultūru. Noklausījāmies arī skumjo stāstu par Turaidas Rozi un viņas likteni. Noslēgumā aizgājām uz Dainu parku.
Tā mēs papildinājām arī savas vēstures zināšanas. Pateicoties projekta ’’Latvijas skolas soma” atbalstam, varējām apmeklēt šo skaisto vietu Vidzemē.