Par izrādi”Bille”.

Beāte Babre, 7.b klases skolniece

  Šis interesantais attālinātās mācīšanās laiks mums visiem ir bijis grūts un pacietību prasošs. Tāpēc mēs, septīto klašu skolēni, jutāmies ļoti pateicīgi par to, ka mums,pateicoties “Latvijas skolas somas“projektam, bija dota iespēja virtuāli noskatīties Latvijas Nacionālā teātra ieraksta izrādi ‘’BILLE’’.( Laiku, kad skatīties, varējām brīvi izvēlēties, to saplānojot un noskatoties sev tīkamā brīdī.)

  Izrādes sākumā varēja mazliet apjukt, jo Billi izrādē atveidoja sieviete gados (Dace Bonāte), kas sākumā likās ļoti dīvaini. Man tas traucēja tāpēc, ka iepriekš biju redzējusi filmu, kurā Bille bija maza meitene, tomēr, beigās, stāsts likās patiesi interesants. Noskatoties izrādi, es spēju uz šo romānu paskatīties no cita skatu punkta, dziļāk izpratu tā domu un jēgu. Manuprāt, tas, ka Billi izrādē atveidoja pieaugusi sieviete, piedeva šim stāstam vairāk patiesuma notis, plašākus uzskatus un vēl dzīves pieredzes atspoguļojumus. Aktrise bija lieliska.

  Ja man būtu iespēja šo izrādi skatīties teātra telpās klātienē, es tik un tā uz to ar prieku dotos, un, iespējams, manas domas par to, kas ir labāks – filma vai izrāde, mainītos!

 

 

Nacionālā teātra izrāde ‘’Svina garša.’’

Līga Pūtele,8.a, 8.b, 10. klases vārdā

    Mūsu skolas trim klasēm bija dota iespēja noskatīties izrādi ‘’Svina garša’’. Biju izlasījusi, ka izrāde tapusi pēc Māra Bērziņa romāna ar tādu pašu nosaukumu. Šis romāns bija izvirzīts 2017. gada Latvijas Literatūras gada balvai. Izrādes galvenais varonis ir jaunietis Matīss no Torņakalna, kurš, tāpat kā citi jaunieši, piedzīvo 1940. un 1941. gada kara notikumus. Kara virzība, protams, ir lielo valstu vadītāju rokās, parastais cilvēks neko nespēj ietekmēt. Matīss nevēlas karot ne vienā, ne otrā pusē, taču tas nav iespējams. Nokļūstot frontes aizmugurē, ir jāpierāda spēja izdzīvot, tur arī notiek uzdzīve, nelikumīgas kreisās preces tirgošana, pirmā sastapšanās ar mīlestību, nodevību, nelietību, žēlsirdību.

      Izrāde lika mums aizdomāties, kādi mēs būtu šādos kara apstākļos, kā spētu rīkoties, par ko domātu, kas būtu vissvarīgākais, lai izdzīvotu.

 

11.klases par izrādi”Cīrulīši”

Aija Ieleja, 11.klases audzinātāja

Vēl pašā mācību gada izskaņā ar projekta ‘Latvijas Skolas Soma’ atbalstu 11.klašu skolēniem tika dāvāta iespēja noskatīties Latvijas Nacionālā teātra izrādes “Cīrulīši” ierakstu. Izrāde priecē ar lielisko aktieru sastāvu (Lāsma Kugrēna, Līga Liepiņa, Mārcis Maņjakovs, Marija Bērziņa, Jānis Āmanis un citi), kas ar savu izjusto aktierspēli, humoru un smeldzi vienlaicīgi ļauj dzīvot līdzi mūsdienās tik sociāli aktuālajam stāstam par mūsu- Latvijas- viensētu likteni, raisot arī pārdomas par to, kas patiesi svarīgs: ģimene, piederības un māju sajūta, vērtības, ko nedrīkstam pazaudēt. Izrādes laikā ikkatrs spēj saskatīt, saklausīt un izjust ko dziļi personisku- attieksmi pret lietām un ikdienas norisēm un to nozīmīguma pārvērtēšanu, savstarpējās attiecības ģimenē, apziņu, ka mājas- tās nav tikai sienas, tie ir mums mīļie cilvēki, un- visam pāri- mātes pašaizliedzīgās rūpes.

Paldies projektam “Latvijas skolas soma” par iespēju baudīt teātra mākslu, relaksējoties no mācību gada noslēguma radītās spriedzes!

Glezniecība-tradicionāli un netradicionāli

Vija Meroža, direktora vietniece audzināšanas jomā

28.05. 1.-4. klašu skolēni , pateicoties projektam “Latvijas skolas soma”, piedalījās mākslinieces Daigas Kaufmanes radošajā darbnīcā ”Glezniecība-tradicionāli un netradicionāli”. Pēc nelielām pārrunām par glezniecību, skolēni praktiski mēģināja saskatīt dažādus tēlus krāsainajās smiltīs. Vēlāk katrs veidoja no smiltīm glezniņas. Bērniem ļoti patika šāda nodarbe. Tā rosināja iztēli, iepazīstināja skolēnus  ar vienu no netradicionālās glezniecības veidiem.

Koncertlekcija par mūsu Maestro- Raimondu Paulu.

9.klases audzēkņi, audzinātāja Ināra Plakane

    Mācību gada nogalē 9. klasēm bija iespēja noskatīties koncertlekciju par Raimondu Paulu. Tajā uzzinājām daudz interesantu faktu par Latvijā tik populāro mūziķi. Lekcijas vadītāji intervēja komponistu par viņa dzīves dažādiem posmiem un mūziķa iedvesmotājiem, arī par skolas gaitām. Un interesanti, ka komponists par skolā mīļāko mācību priekšmetu nosauca starpbrīdi. Asprātīgās atbildes uz uzdotajiem jautājumiem liek domāt, ka komponists ir ar labu humora izjūtu. Koncertlekcijā bija ļoti daudz komponista sacerētās mūzikas,  kuru vadītāji paši izpildīja mūsdienīgā versijā. Paldies  “Latvijas skolas somai” par interesanto koncertlekciju!

Par izrādi”Slinkums”

Estere Zālīte, Alise Seļivanova 5.b klases skolnieces

25.maijā mūsu klase attālināti izbaudīja jautru un asprātīgu teātra izrādi, ko bija sagatavojis Valmieras teātris.Visa izrāde fokusējās uz trīs draugiem, kam tika uzdots grupas darbs veidot prezentāciju par dzīvnieku, sliņķi. Taču prezentēšanas dienā viens no trijotnes neieradās uz skolu un nu pārējie abi bija lielā ķezā. Visi trīs beigās dabūja sliktu atzīmi, bet skolotājs bērniem deva vēl vienu iespēju. Ja līdz rītdienai viņi varēs sagatavot prezentāciju par slinkumu, tad iespējams viņu atzīmes mainīsies. Bērni piedāvājumu, protams, pieņēma, taču nākošajā dienā darbs nebija gatavs, jo draugi to visu vakaru pavadīja rotaļājoties un nepievērsa pat ne kripatiņas uzmanības saviem pienākumiem. Tomēr mazie bērni kaut kā tomēr atrisināja problēmu, izmantojot vecu, netīru zeķi.

      Šī jautrā izrāde mums iemācīja to, ka, ja tev tiek lūgts ko izdarīt, palīdzēt, tad dari to! Ja tev ir sliktas atzīmes, izlabo tās! Nevajag visu laiku atlikt darbus uz nākamo reizi, jo kādu dienu slinkums tevi pievarēs un tad jau būs par vēlu to labot.

“Latvijas skolas soma” 6.a klasei.

Nora Kārkliņa, 6.a klases skolniece

   Pandēmijas laikā ekskursijās doties nevar, tāpēc jāmeklē citādi risinājumi. 6.a klase,izmantojot “Latvijas skolas somas” piedāvāto finansējumu, apmeklēja attālināto ekskursiju Liepājas muzejā.

   Klase sapulcējās lielajā zālē un caur Zoom uz lielā ekrāna saslēdzās ar Liepājas muzeju. Ekskursija sākās ar jautājumiem par Liepājas muzeju un turpinājās ar vadītājas Annas stāstījumu par vizuālās mākslas žanriem. Pēc stāstījuma iesaistīja arī skolēnus.  Pirmajā uzdevumā uz ekrāna bija norādītas trīs gleznas un dažādi filmu žanri. Katram skolēnam bija jāizvēlas, viņuprāt, katram filmas žanram atbilstošākā glezna, jānostājas pretī . Daži arī paskaidroja, kādēļ viņi to izvēlējās.

 Otrajā uzdevumā skolēni sadalījās vairākās grupās un izvēlējās, kuru no dotajiem mākslas darbiem atveidot. No dotajiem materiāliem, meklējot visatbilstošākos un veidojot kompozīciju vai pārģērbjot grupas dalībnieku, atveidoja izvēlēto darbu. Pēc darba izveidošanas grupas minēja, kurš no mākslas darbiem ir atveidots un kādā žanrā. 

Šāda formāta ekskursija bija atšķirīga no ierastajām, bet  tikpat aizraujoša un interesanta.

Tiešsaistes iespējas iepazīt I.Kalniņu.

Agate Jeluškina , 6.b. klases skolniece

Pateicoties projektam”Latvijas skolas soma”,mums bija iespēja tiešsaistē piedalīties  koncertlekcijā par Imantu Kalniņu. Tā mēs uzzinājām daudz ko jaunu par Imantu Kalniņu. Kā mana klasesbiedrene teica: ” Es nezināju, ka Imants Kalniņš sakomponējis tik daudz populāru dziesmu”. Šī bija iespēja paplašināt savu redzesloku  par Latvijas komponistiem, pabūt (kaut neklātienē)mūzikas pasaulē.

Pasākuma beigās katram skolēnam bija iespēja izpildīt krustvārdu mīklu un pārbaudīt savas zināšanas  par Imantu Kalniņu.

Zinātnes un mākslas krustpunkti.

Daiga Martinsone, 6.b klases audzinātāja

Projekta”Latvijas skolas soma”interaktīvā nodarbībā 29.martā 6.b klases skolēni uzzināja, kā mūsdienās zinātne palīdz veidot filmas un teātra izrādes. Par pamatu ņemot Latvijas filmu “Dvēseļu putenis”, tika rādīts, kas nepieciešams, lai radītu ticamus efektus un pēc iespējas precīzāk attēlotu filmā redzamos notikumus. Skolēni uzzināja, kā gatavo mākslīgās asinis, mākslīgo sniegu, rētas, speciālus degošos šķidrumus, kā dažādu darbību veikšanai trenējas kaskadieri . Tas viss nebūtu īstenojams bez ļoti precīziem aprēķiniem un specifiskām zināšanām. Ieskatījāmies aizkulisēs, lai saprastu, kā rodas kino un teātra māksla. Nodarbībā  skolēni varēja brīvi komunicēt ar programmas vadītāju, uzdot jautājumus un saņemt atbildes uz tiem. Daži eksperimenti ir atkārtojami mājās.

Ziemassvētki apkārt zemeslodei.

Vija Meroža,direktora vietniece audzināšanas darbā.

Katrā no mums mīt liels vai vēl lielāks mūziķis, bet ne katram ir bijusi iespēja izkopt savu muzikalitāti un realizēt sapņus, tādēļ, inovatīvā jaunrades muzikālā apvienība(Arta Abaronina, Lelde Zaržecka, Inese Fedorovska), piedāvāja pavisam oriģinālu iespēju vienuviet gan dzirdēt, gan redzēt, gan iepazīt visus četrus klasiskos stīgu mūzikas instrumentus – vijoli, altu, čellu un kontrabasu. Projektam “Latvijas skolas soma “LV100 tika radīta aizraujoša programma, kas lieliski piemērota skolas vecuma bērniem, kurā ir iespējams  iepazīties ar klasiskajiem mūzikas instrumentiem caur aktuālu latviešu un ārzemju mūziku. AUSV audzēkņiem tika piedāvāts  arī paklausīties jaukas Ziemassvētku melodijas koncertprogrammā ”Ziemassvētki apkārt zemeslodei” 18.12. zoom platformā, tādējādi radot svētku noskaņojumu daudzās, jo daudzās sirdīs .