12.klases skolēni piedalās Eiropas komisijas simulācijā un diskutē par klimata krīzi

2020. gada 3. Februāris

Agate Albekeite

Jau kopš 2018. gada aprīļa, Andreja Upīša Skrīveru vidusskola iesaistās Erasmus+ projektā “S(t)timulating European identity” (EUSiD). Projekta mērķis ir simulēt Eiropas savienības institūciju darbu un veicināt skolēnu izpratni par tām, tādā veidā stimulējot eiropeisko identitāti jauniešu vidū. Galvenokārt, tiek īstenots mobilitāšu veidā, kad katras skolas delegācija dodas uz kādu no projekta skolām un nedēļas laikā iepazīst gan šo valsti, gan projekta dalībniekus un, galvenais, piedalās simulācijā. Pirmā šāda veida mobilitāte notika 2018. gada aprīlī tieši mūsu skolā, kad uzņēmām skolēnus no Somijas, Grieķijas, Rumānijas un Portugāles. Kopš tā laika mūsu skolēni ir piedalījušies arī mobilitātēs Somijā, Portugālē un Rumānijā.

Erasmus+ projekts paredz arī atgriezenisko saiti, kas izpaudās simulācijas organizēšanā patstāvīgi arī mūsu pašu skolēniem, tādēļ piektdien, 31. janvārī, 12. klašu skolēni simulēja Eiropas Komisijas sapulci par tēmu “Klimata pārmaiņas”. Tēmas izvēle saistīta ar mūsu kā Ekoskolas gada tēmu, kas arī ir Klimata pārmaiņas, kā arī šī jautājuma nozīmīgumu un nepieciešamību, pēc tā izpratnes veicināšanas skolēnu vidū. Simulācijā katrs skolēns ieņēma kādas ES valsts komisionāra lomu un pārstāvēja attiecīgās valsts nostāju konkrētajā jautājumā. Simulācijas rezultāts bija saraksts ar priekšlikumiem, kas, pēc standarta ES likumdošanas procedūras, tiktu izstrādāti par likumprojektiem un nodoti lasīšanai Eiropas Parlamentā. Priekšlikumu sastādīšanas process atbilda standarta procedūrai un notika visnotaļ dinamiski.

Tikšanās sākās ar personīgajiem paziņojumiem no katras valsts pārstāvja, katra simulācijas dalībnieka. Tālāk notika priekšlikumu izvirzīšana  un diskusijas moderētā un nemoderētā sapulcē. Kad visas valstis apkopoja un izvirzīja savus priekšlikumus, sākās to apspriešana. Daļa to tika izmainīti, daļa tika izsvītroti. Par katru veikto izmaiņu tika pieņemts balsojums. Šajā brīdī diskusija kļuva īpaši dinamiska. Kad visi pauduši sev vēlamās izmaiņas, visas valstis balsoja par priekšlikumu pieņemšanu. Rezultātā tie vienbalsīgi tika pieņemti. Simulācijā skolēni ieguva vērtīgu ieskatu Eiropas institūciju darba, kā arī pieredzi diplomātiskajos procesos. Ceram, ka angļu valodas skolotājas turpinās rīkot šādas simulācijas arī citu klašu skolēniem, jo praktiskā darbībā iegūtās zināšanas un pieredze ir neatsveramas.

Komentāri