Aicinām piedalīties Zemgales reģiona vienaudžu izglītotāju apmācībā “JAUNIETIS JAUNIETIM”
VIENAUDŽU IZGLĪTĪBA ir process, kura laikā izglītoti un motivēti jaunieši veic dažādas izglītojošas aktivitātes savu vienaudžu vidū ar mērķi attīstīt zināšanas, attieksmes un iemaņas. Apmācības notiks: 2015. gada 10. – 12. aprīlim, viesu namā “Bērzkalni”, Īslīces pagastā, Bauskas novadā (http://www.berzkalni.lv/karte.htm) (Pieteikšanās šeit: http://ieej.lv/dyk7L , pieteikšanās termiņš 27. marts, rezultāti tiks paziņoti visiem personīgi līdz 2015. gada 30. martam)
Apkopoti aktualitāšu konkursa februāra 4.nedēļas un mēneša kopējie rezultāti
Edgars Bērziņš, konkursa vadītājs
Noslēdzies aktualitāšu konkursa februāra mēneša 4.nedēļas konkurss. Kā redzams diagrammā, rezultāti salīdzinot ar aizvadīto 3.nedēļas konkursu ir vidēji par 15% zemāki saistībā ar sagatavotajiem jautājumiem nevis skolēnu pašu rakstītajām aktualitātēm. Būtiski, ka tas nebija šķērslis skolēnu zināšanu apliecināšanai – vidējais rādītājs ir 41,2% Apsveicu 4.nedēļas konkursa uzvarētājus – 11.a, 8.a un 12.a klasi! Pārējie rezultāti skatāmi diagrammā!

Atskatoties uz februāra mēnesi kopumā varam redzēt, ka līderpozīcijas joprojām saglabā 11.a klase, par vairāk kā 10% apsteidzot 2.vietas ieguvējus. Jāuzsver, ka šis mēnesis bija daudziem un dažādiem notumiem bagāts, līdz ar to arī rezultāti ir acīmredzami dažādi klašu grupās. Priecē, ka pamatskoals klases spēj uzrādīt tikpat augstus rezultātus un pat apsteigt vidusskolas klases. Apsveicam uzvarētājus!

Vidusskolēni dodas lūkot nākotnes mācību iestādes un baudīt kultūru
Elīna Gabaliņa, 12. klase
28.februārī visas vidusskolas klases devās mācību ekskursijā uz Rīgu. 10., 11.b un 12. klases skolēni apmeklēja izstādi Ķīpsalā “Skola 2015’’, kur varēja uzzināt gan par mācīšanās iespējām Latvijas un ārvalstu augstskolās, gan arī tehnikumos un profesionāli tehniskajās skolās. Apskatījām arī plašo grāmatu izstādi. 12. klases skolēni meklēja savu izvēlēto augstskolu, lai konkretizētu vēl neskaidros jautājumus un pārliecinātos par savas izvēles pareizību, bet daži mainīja domas un ņēma vērā Aizkraukles Karjeras izvēles centra pārstāves norādes par savām interesēm, kuras noskaidrojām audzināšanas stundā 24. februārī.
3.marts – Labestības diena
Vija Meroža
„Pasargā mūs, mīļais Dieviņ no kara, lai cilvēki vairs nemirst!”, “Palīdzi, mīļais Dieviņ, atlabt manam sunītim!”, “Lai izveseļojas mūsu skolotāja!”, “Lai vīrusi nebojā mūsu veselību!” ar šādām un līdzīgām lūgšanām šodien – Labestības dienā – sākās ticības mācības stunda. Aktivitātes notika arī citu mācību priekšmetu stundu laikā. Andreja Upīša Skrīveru vidusskolā un daudzās citās vietās visā pasaulē šī diena paliks vēsturē kā Labestības diena. Cik bieži šajā steidzīgajā tehnikas laikmetā mēs paejam garām dzīvam cilvēkam, kuram vajadzīga palīdzība, uzmundrinājums, varbūt pat glāsts.
Visa pasaule ir sarosījusies, lai mums katram atgādinātu: Neesiet vienaldzīgi! Nepaejiet garām, kad redziet, ka citam dara pāri! Samīļojiet savus tuvos un nebaidieties atzīties mīlestībā! Tikai visi kopā mēs varam nosargāt mieru pasaulē… Foto atsksts pieejams GALERIJĀ!
Intervija ar Ekselences balvas laureāti skolotāju Ilzi Gaņinu
www.auv.lv, foto no DzM arhīva
Viens no skolas kvalitātes līmeņa rādītājiem ir skolotāju profesionālā meistarība. Mūsu skola to ir pierādījusi vairākkārt, sākot ar izstrādāto mācību un metodisko materiālu klāstu, lielo maģistru īpatsvaru, augsto kvalitāšu pakāpju īpašnieku skaitu un otro gadu pēc kārtas valsts līmeņa atzinību un kvalitātes zīmi – Ekselences balvu. Jau ziņojām, ka matemātikas skolotāja Ilze Gaņina ieguva Ekselences balvu. Saistībā ar šo īpašo notikumu, aicinājām uz sarunu pašu “vaininieci”. Taujājām par balvas nozīmi, ceļu līdz nominācijas iegūšanai un skolotāju profesionālajām sacensībām kā tādām.
Ko dabaszinātņu un matemātikas skolotājiem nozīmē Izcilības balva?
Tas ir novērtējums ikdienas darbam –prieks, ka ir pamanīts Tavs ieguldījums, lai skolēni stundās varētu būt radoši, zinoši un veiksmīgi apgūt dabaszinātnes un matemātiku.Man tā ir labi padarīta darba sajūta un noteikti dzinulis turpmākajiem sasniegumiem.
Kā nonāci līdz dalībai balvas “izcīņā”?
Pirms pieciem gadiem aktīvi iesaistījos skolas komandā, kas darbojās DZM projekta ietvaros. Piedalījos dažādos semināros, vēroju mācību stundas, tādejādi pilnveidojot savas prasme stundu vadīšanā. Paralēli tam apguvu darbu ar interaktīvo tāfeli, sagatavoju interaktīvos materiālus. Mans lielākais gandarījums, ja skolēniem patīk nākt un aktīvi darboties matemātikas stundās. Priecājos, ka skolas vadība pamanīja un novērtēja manu ieguldīto darbu un pieteica manu kandidatūru Ekselences balvai.
Kāda bija konkurence? Pastāsti par citiem pretendentiem!
Konkurence noteikti bija sīva, jo visas dalībnieces parādīja spožu sniegumu. Katra no demonstrētajām stundām, kaut par vienu tēmu,tomēr bija atšķirīgas.
Uz klātienes konkursu vēl tika uzaicinātas matemātikas skolotājas no Jāņa Čakstes Liepājas pilsētas 10. vidusskola (skolotāja – Jolanta Klamere) , Balvu pamatskola (Gunita Pugeja), Rīgas Imantas vidusskola (skolotāja – Linda Saukuma), Rīgas Valsts 2. ģimnāzija (skolotāja – Tatjana Strigaļova).
Kā notiek izvērtēšanas process? Kādi kritēriji tiek ņemti vērā?
Visas dienas garumā dalībniekus vērtē žūrija. Tiek vērtēta mācību stundas vadīšanas prasme, vai tiek izpildīts uzdotais uzdevums. Vērtē atbildes uz jautājumiem par mācību procesa organizēšanu klasē, piemēram, kā Tu ieteiktu mācīt skolēniem konstruēt lineārās funkcijas grafiku. Svarīgs ir katra novērtējums par konkurentu vadītajām stundām. Tāpat tiek ņemtas vērā skolēnu atbildes uz žūrijas jautājumu stundas beigās: “Ko Tu šajā stundā iemācījies…”
Aizvadītajā gadā biologījas skolotāja D.Martinsone ieguva Ekselences balvu. Vai viņas sasniegumi tevi kādā veidā stimulēja pretendēt?
Man jāpateicas Daigai Martinsonei, manai klases audzinātājai, par iedrošinājumu noticēt saviem spēkiem un ļauties šai avantūrai.
Kā tu kopumā vērtē šādas skolotāju “sacensības”?
Manuprāt, tā ir ļoti laba pieredze – vadīt atklāto stundu sev nezināmā vidē ar svešiem skolēniem un konkrētu sasniedzamo uzdevumu. Tāpat tiek uzlabota prasme paust savu viedokli par mācību darbu. Tā ir fantastiska iespēja gūt jaunas idejas turpmākajam darbam.
Konkursā veidos infografikas “Manas iespējas izglītoties Latvijā”
Izglītības un Zinātnes ministrija
Gatavojoties E-prasmju nedēļai, Izglītības un zinātnes ministrija rīko infografiku konkursu skolēniem un studentiem. Darbu tēma ir “Manas iespējas izglītoties Latvijā”, bet konkursa mērķis – rosināt skolēnos interesi par izglītības iespējām Latvijā un attīstīties, apgūstot jaunas digitālās prasmes. Konkurss tiek rīkots sadarbībā ar digitālo vizuālo risinājumu uzņēmumu „Infogr.am”. Konkursā aicināti piedalīties skolēni vecuma grupās no 6. līdz 9. klasei, no 10. līdz 12. klasei (1.-4. kurss profesionālajās skolās), kā arī 1.-4. kursa augstskolu studenti.
Aizvadīta skolēnu pētniecisko darbu konference Aizkrauklē; uz konferenci Jelgavā izvirzīti 4 skolēnu darbi
D.Martinsone, bioloģijas skolotāja
27. februārī skolēni pulcējās ikgadējā zinātniski pētniecisko darbu konferencē Aizkrauklē, lai prezentētu savus darbus, noskaidrotu uzvarētājus un izvirzītu labākos darbus uz reģionālo konferenci Jelgavā. Mūsu skolu pārstāvēja 8 vienpadsmito klašu skolēni ar ļoti daudzveidīgām tēmām literatūrā, bioloģijā, ģeogrāfijā, ķīmijā un elektronikā.
Apokopoti aktualitāšu konkursa februāra mēneša 2. un 3. nedēļas rezultāti
Edgars Bērziņš, konkursa vadītājs
Februāra mēnesis nav izņēmums – turpinās aktualitāšu konkurss, kurā piedalās 6.-12.klašu skolēni. Apkopojot februāra 2. un 3. konkursu rezultātus, redzam interesantus rezultātus – ir notikusi līderu maiņa 3.nedēļā, bet vidējais rādītājs visām klasēm – joprojām virs 50%! 2.nedēļā īpaši jāizceļ 11.a klase (I vieta, izpilde – 96%). 9.b klase (II vieta, izpilde – 80%) un 8.a klase (III vieta, izpilde – 75,3%)! Tāpat jāuzsver, ka 54 skolēni ir ieguvuši maksimālo – 100% rādītāju! Paldies skolēniem par dalību un klašu audzinātājām par ieguldīto darbu, gatavojot skolēnus konkursam! Otrās nedēļas rezultāti redzami 1. diagrammā!
Kā jau minēju, 3.nedēļa ir ar patīkamu pārsteigumu – līderu maiņu – I vieta 8.a klasei, kura pārspēja vairāk kā 2 mēnešus nepārspētos līderus – 11.a klasi (šajā konkursā – II vieta, izpilde – 86%). Godpilnā 3.vieta – 9.b klasei (izpilde – 71,9%). Tāpat jāuzsver, ka 38 skolēni ir ieguvuši maksimālo – 100% rādītāju! Pārējos rezultātus 3. nedēļā var aplūkot 2.diagrammā!
Aizvadīts sadraudzības skolu EKO forums „Gandrīz viss par mežu”
Vija Meroža
26.02. ciemos bija ieradušies Ogres meža tehnikuma pārstāvji- pasniedzējs un 5 studenti, Aizkraukles novada ģimnāzijas skolēni un Aizkraukles jaunrades centra jaunieši. Diemžēl pārstāvji no Lielvārdes un Jumpravas neieradās. Ogres tehnikuma pasniedzējs stāstīja par mežiem, darbiem tajos, bet studenti par savu pieredzi meža tehnikumā. Skolēni ar interesi vēroja meža apstrādes instrumentus, centās pazīt dažādu koku koksnes, meža kaitēkļus, vēroja koku slimības pazīmes.
Pasākuma gaitā jaunieši piedalījās konkursā „Zini vai mini”, pagatavoja veselīgus salātus, veidoja instalācijas no reiz lietotiem materiāliem, ko bieži var atrast mežā, mācījās šķirot atkritumus. Cerams, ka gūtās zināšanas skolēniem noderēs dzīvē! Foto atskats no pasākuma pieejams GALERIJĀ!
Skolā aizvadītas Vides spēles
Daiga Martinsone, skolotāja
26. februārī mūsu skolā notika starpnovadu vides spēļu konkurss, kurā piedalījās 14 skolēni no Aizkraukles, Seces un Skrīveriem. Šī gada tēma „Ceļošanas ietekme uz vidi” nebija tik viegla kā sākumā šķiet. Skolēni savās spēlēs bija iekļāvuši slēpņošanas elementus un racionālākā ceļojuma maršruta izveidi. 2. vietu ieguva Agate Albekeite ar spēli „Green a trip”, 3. vietu- Austra Pumpure un Ērika Vaira Leopolde ar spēli „Skrējiens apkārt pasaulei”, abi darbi izvizīti uz valsts kārtu, bet Eiranai Ostrovskai ar spēli „Geocaching Eiropā” – atzinība. Foto atskats pieejams GALERIJĀ!


























