“Latvijas skolas soma” 6.a klasei.
Nora Kārkliņa, 6.a klases skolniece
Pandēmijas laikā ekskursijās doties nevar, tāpēc jāmeklē citādi risinājumi. 6.a klase,izmantojot “Latvijas skolas somas” piedāvāto finansējumu, apmeklēja attālināto ekskursiju Liepājas muzejā.
Klase sapulcējās lielajā zālē un caur Zoom uz lielā ekrāna saslēdzās ar Liepājas muzeju. Ekskursija sākās ar jautājumiem par Liepājas muzeju un turpinājās ar vadītājas Annas stāstījumu par vizuālās mākslas žanriem. Pēc stāstījuma iesaistīja arī skolēnus. Pirmajā uzdevumā uz ekrāna bija norādītas trīs gleznas un dažādi filmu žanri. Katram skolēnam bija jāizvēlas, viņuprāt, katram filmas žanram atbilstošākā glezna, jānostājas pretī . Daži arī paskaidroja, kādēļ viņi to izvēlējās.
Otrajā uzdevumā skolēni sadalījās vairākās grupās un izvēlējās, kuru no dotajiem mākslas darbiem atveidot. No dotajiem materiāliem, meklējot visatbilstošākos un veidojot kompozīciju vai pārģērbjot grupas dalībnieku, atveidoja izvēlēto darbu. Pēc darba izveidošanas grupas minēja, kurš no mākslas darbiem ir atveidots un kādā žanrā.
Šāda formāta ekskursija bija atšķirīga no ierastajām, bet tikpat aizraujoša un interesanta.
Sertifikāts par dalību Ūdens dienā.
Daiga Martinsone, projekta koordinatore
UNESCO asociētā Baltijas jūras projekta koordinatori aicināja šajā gadā, strādājot attālināti, veikt dažādus interesantus ar ūdeni saistītus darbus -eksperimentus, video veidošanu, aprakstu veidošanu par ūdens vērtību u.c.
Mūsu skolēni ievietoja fotogrāfijas, kur sasalis ūdens veido neparastas formas ledus “sēni”, ledus eņģeli vai arī saulrietā iekrāsojas ugunssarkanā krāsā. Visvairāk sirsniņu bija ieguvusi Dāvida Meņšova fotogrāfija un apraksts. 7. klašu skolnieces veidoja video par ūdens pārvērtībām sala laikā, par ūdens ksilofonu un ūdens patēriņu kokvilnas un citu apģērbu ražošanā. 11. klašu skolēni apkopoja idiomas par ūdeni, no kurām “turēt galvu virs ūdens” var noderēt katram. Par skolas aktivitāti sešiem skolēniem būs iespēja no 4. maija līdz 7. maijam piedalīties attālinātajā nometnē, kuras laikā būs iespēja gan diskutēt angļu valodā ar citu valstu skolēniem, gan arī vērot un veikt eksperimentus.
Ar projekta kopsavilkumu var iepazīties sertifikātā norādītajā adresē.
Ritmika svaigā gaisā.
AUSV karsējmeitenes vienā no savām treniņstundām devās pārgājienā uz Satekām. Izdevās pieveikt ap 12 000 soļiem, jo turp un atpakaļ tika izvēlēti dažādi maršruti. Arī aktivitātes Sateku pļavā plusoja klāt soļu daudzumu. Lai būtu spēks noiet mājupceļu, Satekās gaidīja silta zupa un saldajā ēdienā bija iespēja uzcept zefīrus. Karsējmeitenes mājās devās piekusušas, bet ar smaidu.
26.04.-30.04 mācīsimies attālināti!
Skrīveru novadā 21.04.2021 pēdējo divu nedēļu kumulatīvās saslimšanas rādītājs ir 300 gadījumu uz 100 tūkstošiem iedzīvotāju, tādēļ 26.04-30.04.2021 Andreja Upīša Skrīveru vidusskolā 1.-12. klašu skolēniem mācības notiks attālināti. Nākamā informācija 29.04.2021.
Sīkāka informācija: https://www.skriveri.lv/lv/skoleni-atkal-macisies-attalinati/
Atsākam mācīties klātienē
Aldis Rakstiņš, direktors
Labdien!
Esam saņēmuši oficiālu informāciju par atļauju klātienes mācību atsākšanai mūsu skolā ar 19.04.2021. Protams ir jāievēro SPKC prasības:
Visas piecas dienas klātienē mācās 1.-6.klases un 12.klase; 7-11.klases mācās pēc rotācijas principa; skolēni, skolotāji un darbinieki skolā lieto sejas maskas (var lietot savu vai ieejot skolā pie dežuranta varēs saņemt); regulāri veicam roku mazgāšanu,dezinfekciju un klašu vēdināšanu; ievērojam distanci 2m starp klasēm; neaizmirstam par maiņas apaviem; lūdzu vecākus par organizatoriskiem u.c. jautājumiem sazināties ar klases audz.telefoniski un skolā, drošības apsvērumu dēļ, neienākt; skolotāji, darbinieki un 12.klases skolēni skolā veic, nedēļā reizi, siekalu testu. Lasīt tālāk …
Tiešsaistes iespējas iepazīt I.Kalniņu.
Agate Jeluškina , 6.b. klases skolniece
Pateicoties projektam”Latvijas skolas soma”,mums bija iespēja tiešsaistē piedalīties koncertlekcijā par Imantu Kalniņu. Tā mēs uzzinājām daudz ko jaunu par Imantu Kalniņu. Kā mana klasesbiedrene teica: ” Es nezināju, ka Imants Kalniņš sakomponējis tik daudz populāru dziesmu”. Šī bija iespēja paplašināt savu redzesloku par Latvijas komponistiem, pabūt (kaut neklātienē)mūzikas pasaulē.
Pasākuma beigās katram skolēnam bija iespēja izpildīt krustvārdu mīklu un pārbaudīt savas zināšanas par Imantu Kalniņu.
Tiešsaistes semināru cikls skolēnu pašpārvaldēm.
Vija Meroža, direktora vietniece audzināšanas darbā.
Pirmais seminārs ar nosaukumu ”Līdzdalības atoms-pašpārvaldes” notika tiešsaistē 12.aprīlī.
Pirmajā seminārā ar pašpārvaldes pārstāvjiem tikās IKVD izglītības novērtēšanas departamenta direktors Rolands Ozols. Tika uzsvērts, ka pašpārvaldes mērķis ir pilnveidot mācību iestādes mācību un sabiedrisko dzīvi, balstoties uz skolēnu, pedagogu un administrācijas vajadzībām, saskaņojot tās.
Pašpārvaldē skolēni mācās izvirzīt kvalitatīvus piedāvājumus, respektēt citu intereses, neapvainoties, ja izvirzītais priekšlikums nav pieņemts, bet censties saprast, kādi tam ir argumenti.
Nākamais seminārs jau 14.aprīlī! Aicinām interesentus pieslēgties tiešsaistei: 14. aprīlī no plkst. 11:00 – 13:00: https://www.facebook.com/events/356452072407355/
Pētījums par plazmolīzi augu šūnās ar 7. klašu skolēniem.
Daiga Martinsone, bioloģijas skolotāja
Attālinātajās mācībās 7. klašu skolēni patstāvīgi pētīja sāls šķīduma ietekmi uz sarkanā sīpola virsmiziņas šūnu iekšējo spiedienu.Tika pagatavoti sāls šķīdumi ar atšķirīgu koncentrāciju un tajos ievietota sīpola plēvīte. Attēla kreisajā pusē apakšā redzam Kārļa Jančenko darbu, labajā pusē- Kārļa Gusarova novērojumu mikroskopā.Savukārt, augšējā attēla daļā Ramona Paegle atradusi un darbā ievietojusi attēlu- zīmējumu par pārmaiņām šūnā, zem tā – Emīla Vanaga izvēlētais attēls. Ko tad varēja novērot? Ja sīpola virsmiziņu ievieto sāls šķīdumā, kurā sāls koncentrācija ir tāda pati kā šūnās, tad pārmaiņas nenotiek, bet, palielinoties sāls koncentrācijai, citoplazma zaudē ūdeni un kopā ar membrānu atraujas no šūnapvalka. Šis kopsavilkums varētu palīdzēt izprast to, ko ne visiem izdevās novērot.
Pasaules Ūdens diena un angļu valoda.
Aija Ieleja, angļu valodas skolotāja.
11.a klases skolēni arī atbalstīja Baltijas jūras projektu saistībā ar Pasaules Ūdens dienu, meklējot idiomas un frazeoloģismus angļu valodā, kā arī pielāgojot tiem atbilstošus frazeoloģismus latviešu valodā, kas arī bija lielākais izaicinājums. Taču skolēni demonstrēja savu izdomu,radošumu un prasmi interpretēt, idiomas gan tulkojot, gan skaidrojot ar piemēriem, gan arī mēģinot tās ilustrēt. Populārākie starp skolēnu sameklētajiem frazeoloģismiem angliski ‘feel like a fish out of water’ (justies ne savā ādā), ‘in hot water'(pamatīgā ķezā) , ‘walk on water’ (izvilkt kamieli caur adatas aci), bet atradās arī neparastāki izteicieni, piemēram, ‘a big/tall drink of water’ ar nozīmi- gara auguma cilvēks, un ‘water under the bridge’ – daudz ūdens aiztecējis. Šī projekta aktivitāte noteikti ļāva skolēniem paplašināt vārdu krājumu gan angļu, gan dzimtajā valodā, kā arī nedaudz citādāk paraudzīties uz mūsu ikdienā tik ierasto ūdeni.
Visu skolu paveikto var apskatīt šajā saitē.
Lieldienas manā ģimenē.
Vija Meroža, direktora vietniece audzināšanas jomā
Pagājuši pavasara svētki-Lieldienas. Šogad diezgan neparasti-pandēmijas režīmā. Tomēr katrai ģimenei (īpaši bērniem) ļoti gribējās izbaudīt šos jaukos pavasara atmodas svētkus. Skolēniem tika piedāvātas Lieldienu krustvārdu mīklas, foto kolāžas “Kā manā ģimenē svin Lieldienas?”. Īpaši čaklas bija 5.b, 6.b, 7.c un 5.a klases.
Kā nu kuram tie izdevās- varat vērot Lieldienu foto galerijā: Galerija.













