Intervija ar Ekselences balvas laureāti skolotāju Ilzi Gaņinu
2015. gada 2. Marts
www.auv.lv, foto no DzM arhīva
Viens no skolas kvalitātes līmeņa rādītājiem ir skolotāju profesionālā meistarība. Mūsu skola to ir pierādījusi vairākkārt, sākot ar izstrādāto mācību un metodisko materiālu klāstu, lielo maģistru īpatsvaru, augsto kvalitāšu pakāpju īpašnieku skaitu un otro gadu pēc kārtas valsts līmeņa atzinību un kvalitātes zīmi – Ekselences balvu. Jau ziņojām, ka matemātikas skolotāja Ilze Gaņina ieguva Ekselences balvu. Saistībā ar šo īpašo notikumu, aicinājām uz sarunu pašu “vaininieci”. Taujājām par balvas nozīmi, ceļu līdz nominācijas iegūšanai un skolotāju profesionālajām sacensībām kā tādām.
Ko dabaszinātņu un matemātikas skolotājiem nozīmē Izcilības balva?
Tas ir novērtējums ikdienas darbam –prieks, ka ir pamanīts Tavs ieguldījums, lai skolēni stundās varētu būt radoši, zinoši un veiksmīgi apgūt dabaszinātnes un matemātiku.Man tā ir labi padarīta darba sajūta un noteikti dzinulis turpmākajiem sasniegumiem.
Kā nonāci līdz dalībai balvas “izcīņā”?
Pirms pieciem gadiem aktīvi iesaistījos skolas komandā, kas darbojās DZM projekta ietvaros. Piedalījos dažādos semināros, vēroju mācību stundas, tādejādi pilnveidojot savas prasme stundu vadīšanā. Paralēli tam apguvu darbu ar interaktīvo tāfeli, sagatavoju interaktīvos materiālus. Mans lielākais gandarījums, ja skolēniem patīk nākt un aktīvi darboties matemātikas stundās. Priecājos, ka skolas vadība pamanīja un novērtēja manu ieguldīto darbu un pieteica manu kandidatūru Ekselences balvai.
Kāda bija konkurence? Pastāsti par citiem pretendentiem!
Konkurence noteikti bija sīva, jo visas dalībnieces parādīja spožu sniegumu. Katra no demonstrētajām stundām, kaut par vienu tēmu,tomēr bija atšķirīgas.
Uz klātienes konkursu vēl tika uzaicinātas matemātikas skolotājas no Jāņa Čakstes Liepājas pilsētas 10. vidusskola (skolotāja – Jolanta Klamere) , Balvu pamatskola (Gunita Pugeja), Rīgas Imantas vidusskola (skolotāja – Linda Saukuma), Rīgas Valsts 2. ģimnāzija (skolotāja – Tatjana Strigaļova).
Kā notiek izvērtēšanas process? Kādi kritēriji tiek ņemti vērā?
Visas dienas garumā dalībniekus vērtē žūrija. Tiek vērtēta mācību stundas vadīšanas prasme, vai tiek izpildīts uzdotais uzdevums. Vērtē atbildes uz jautājumiem par mācību procesa organizēšanu klasē, piemēram, kā Tu ieteiktu mācīt skolēniem konstruēt lineārās funkcijas grafiku. Svarīgs ir katra novērtējums par konkurentu vadītajām stundām. Tāpat tiek ņemtas vērā skolēnu atbildes uz žūrijas jautājumu stundas beigās: “Ko Tu šajā stundā iemācījies…”
Aizvadītajā gadā biologījas skolotāja D.Martinsone ieguva Ekselences balvu. Vai viņas sasniegumi tevi kādā veidā stimulēja pretendēt?
Man jāpateicas Daigai Martinsonei, manai klases audzinātājai, par iedrošinājumu noticēt saviem spēkiem un ļauties šai avantūrai.
Kā tu kopumā vērtē šādas skolotāju “sacensības”?
Manuprāt, tā ir ļoti laba pieredze – vadīt atklāto stundu sev nezināmā vidē ar svešiem skolēniem un konkrētu sasniedzamo uzdevumu. Tāpat tiek uzlabota prasme paust savu viedokli par mācību darbu. Tā ir fantastiska iespēja gūt jaunas idejas turpmākajam darbam.













Komentāri
Tikai reģistrēti lietotāji var pievienot komentārus