7.klašu piedzīvojumi Siguldā.
7.b klases skolniece Estere Zālīte.
Pirmā pietura bija Gūtmaņa ala. Uz alu veda vairākas skaisti sakoptas taciņas. Ala bija liela, tajā bija pāris simtu gravējumu. Tie bija gan latviešu valodā, gan krievu un citās valodās. Netālu no alas atradās tumšas koka kāpnes. Mēs turpinājām savu ceļu kalnā. Bija redzami pakalni ar milzum daudz kokiem. Patiesa rudens ainava!
Vēlāk devāmies uz Turaidas muzejrezervātu. Bija ieplānota orientēšanās. Mēs tikām sadalīti komandās un bija jāaizpilda uzdevumu lapa..
Viens no uzdevumiem bija saskaitīt visus pakāpienus Turaidas pils galvenajā tornī.
Orientēšanās laikā iemācījāmies daudzus faktus par Latvijas vēsturi. Pēc orientēšanās gide mums pastāstīja vairāk par muzejrezervātu un par leģendāro Turaidas rozi Maiju.
Šī ekskursija bija ļoti aktīva un izzinoša. Mēs pavadījām jaukus brīžus pie dabas un arī uzzinājām daudz ko interesantu.
Inerces moments dažādiem rotācijas ķermeņiem.
Fizikas skolotāja Sintija Rūze .
Masa ir ķermeņa inerces mērs (šāds secinājums izriet no 1.Ņūtona likuma). Ja ķermenim ir lielāka masa, to ir grūtāk gan iekustināt, gan apstādināt. Ja ķermenis atrodas rotācijas kustībā, tad inerce ir atkarīga ne tikai no ķermeņa masas, bet arī no attāluma līdz rotācijas asij. Tāpēc tiek ieviests jauns fizikāls lielums – inerces moments.
Tā kā rotācijas ķermeņi ir ļoti dažādi, tad 12.klases skolēniem bija jāveic ļoti sarežģīts un nopietns pētnieciskais darbs, kurā bija eksperimentāli jānosaka dažādu regulāras formas ķermeņu inerces momenti un jāsalīdzina iegūtās vērtības ar teorētiski aprēķinātajām.
Bija interesanti vērot, kā skolēni tika galā ar uzdevumu un kā viņi novērtēja iegūtos rezultātus. Šajā darbā varēja izpausties arī rakstot analīzes un izvērtēšanas daļu, kurā netrūka vērtīgu komentāru par kļūdu cēloņiem un to, kā tās varētu samazināt vai novērst.
Vidējā ātruma noteikšana.
Fizikas skolotāja Sintija Rūze.
Fizika ir fundamentāla zinātniska teorija par apkārtējās pasaules mainīgo ķermeņu kustību. Kustību raksturo ļoti daudzi lielumi, tai skaitā vidējais ātrums.
Stundas ievaddaļā skolēni izveidoja “Maķīša frī” trauciņus origami tehnikā, atkārtojot matemātikas jēdzienus par trijstūriem. Tad noteiktajā aukstumā tos pa vienam palaida brīvajā kritienā un fiksēja nokrišanas laiku. Līdz beidzot varēja ķerties pie aprēķiniem, nosakot vidējo krišanas laiku. Kad praktiskais uzdevums ar aprēķināšanas prasmju pilnveidošanu bija noslēdzies, skolēni pierādīja savas zināšanas atraktīvā testā, izmantojot balsošanas kartiņas.
Stunda izdevās dinamiska un paskrēja “vēja spārniem”. 8.klašu skolēniem tā ļoti patika, jo viņi gan darbojās praktiski, gan rēķināja uzdevumus, kas vairs nešķita grūti.
Karjeras nedēļa.
Karjeras nedēļa – ikgadēja tradīcija, kas turpinās pašvaldībās,skolās. Šogad no 17.-24.oktobrim.
Karjeras nedēļa ir ikgadējs pasākumu cikls, kas aktualizē savlaicīgas un apzinātas tālākās izglītības un karjeras izvēles nozīmi veiksmīgas personiskās dzīves veidošanā. katru gadu Karjeras nedēļas laikā ir speciāli sagatavota pasākumu programma.
Tās laikā jauniešiem ir iespēja:
- iepazīt un plānot savu nākotnes nodarbošanos,
- tikties ar dažādu profesiju pārstāvjiem,
- apmeklēt uzņēmumus un karjeras konsultācijas.
Jaunieši var piedalīties arī aizraujošās radošās darbnīcās un konkursos.
Karjeras nedēļu organizē savā skolā vai savas pašvaldības uzņēmumā, iepazīstot savu vecāku, absolventu vai sava novada darbinieku profesijas.
Skolēnu pašpārvalde 2022./23. mācību gadā.
Šajā mācību gadā atsākusi darbu skolēnu pašpārvalde. Tajā iekļāvušies skolēni no 14 klasēm. Pašpārvaldē tika ievēlēts vismaz viens pārstāvis no katras 5.-12. klases. Taču atļauts darboties visiem, kuri grib piedalīties skolas dzīves uzlabošanas procesā. Pieteikušies 22 skolēni. Septembrī notika prezidenta pārvēlēšanas. Rezultātā uz otro laiku paliksi 12. klases skolniece Katrīna Celmiņa. Oktobra sākumā pašpārvalde organizēja skolēnu stundas vadīšanu Skolotāju dienā.
Lai šis gads skolēnu pašpārvaldei ir radošs un darbīgs !
9.c klases ekskursija.
9.c klases skolniece Liene Zariņa .
Kur mēs bijām, un ko mēs tur redzējām?
Latvijas Okupācijas muzejā apmeklējām interesantu ekskursiju , kur gide ļoti saprotamā veidā palīdzēja paceļot pa Latvijas vēstures takām, izmantojot muzeja eksponātus.
Paula Stradiņa medicīnas vēstures muzejā izpētījām pamatekspozīciju, kas stāstīja par medicīnas attīstības gaitu. Ekskursijā gide ļoti labi prata mūs visus arī sasmīdināt. Viņa pamācīja, kā vajag pareizi sēdēt ķīmijas un bioloģijas stundās. Tas bija ļoti smieklīgi.
Stūra mājā mūs ieveda cietuma kamerā, kurā, arī skolēniem tika atņemta brīvība uz piecām minūtēm. Tur nokļuvām vairākās telpās, kur nācās iejusties dažādās lomās. Viss bija ļoti neparasti!
9.klase iepazīst medicīnas muzeju.
Survila Līga, 9.a klases skolniece.
22.septembrī 9.a klase devās mācību ekskursijā uz medicīnas muzeju Rīgā. Bija ļoti interesanti aplūkot dažādus medicīniskos aprīkojumus, kā tie izskatījās pirms vairākiem gadu desmitiem. Tur bija senas aptiekas prototips ar vecām, interesantām pudelītēm, skapīši ar daudzām, mazām atvilktnītēm. Apskatījām dažādus paraugus ar medicīnā veiktajiem eksperimentiem (vairāku dzīvnieku savienošana vienā ķermenī u.c). Vēl redzējām zobārsta kabinetu, kas izskatījās gandrīz tāpat kā mūsdienās, tikai ne tik moderns dizains. Medicīnas muzejā man ļoti patika tas, ka varējām redzēt, ko ēda un kā bija iepakots kosmonautu ēdiens. Šeit mēs varējām pārbaudīt arī redzi. Bija interesanti!
Skolotāju diena.
Evelīna, 12. klases skolniece.
2022. gada 30. septembrī visa skola atzīmēja Skolotāju dienu. Skolēni gatavoja pārsteigumus saviem skolotājiem . Tradicionāli 12. klases skolēni iejutās skolotāja lomā pirmajā mācību stundā, ļaujot skolotājām atpūsties un izbaudīt dueta “Neprāts” pārsteiguma priekšnesumus. Kamēr skolotājas klausījās koncertu, tikmēr 12. klases skolēni ķērās pie darba. Sākumskolas censoņi izveidoja apsveikumus skolotājai, sacerēja paši savus dzejolīšus un noformēja tos. Tikmēr pamatskolas vecuma bērni aktīvi izkustējās vai vismaz izkustināja prātu, un vidusskolēni apguva jaunas tēmas matemātikā. Lielākā daļa skolēnu ar prieku ieklausījās jaunajos skolotājos un pieņēma izmaiņas. Pēc stundu novadīšanas visi dalījās ar saviem iespaidiem un vienojās, ka tā bija interesanta pieredze. Jaunieši pat piekrita to darīt vēlreiz un jau plāno idejas. Kādam šī pieredze pat likusi aizdomāties par iespēju virzīt savu karjeru izglītības jomā. 12. klase saka lielu paldies 11.klases palīgiem un skolai par šādu iespēju. Sveicam visus skolotājus svētkos!













