“Upīšu” pedagogi piedalās metodiskā materiāla izstrādē
2025. gada 5. Oktobris
Jaunums matemātikas skolotājiem ir pavisam nesen izdotā, bet ne visiem pieejamā grāmata “Matemātikas metodika 1.-6.klasei”, kuras tapšanā lielu darbu ir paveikušas mūsu skolas direktores vietniece Ilze Pilskalne un skolotāja Ance Krastiņa.
Par saistošo un radošo procesu skolotāja Ance Krastiņa saka:
“Pagājušajā mācību gadā mani uzrunāja A. Upīša Skrīveru vidusskolas direktores vietniece Ilze Pilskalne, piedāvājot iespēju būt daļai no matemātikas metodikas grāmatas aprobācijas komandas. Nedaudz sabijos par to, kas mani sagaida, bet piekritu. Pieminēšu, ka man daudz tuvāks un mīļāks mācību priekšmets par matemātiku ir latviešu valoda, tāpēc sākumā šis notikums vairāk likās kā izaicinājums, ne ieguvums. Kopā ar Ilzi un kolēģēm no citu novadu skolām tikāmies Latvijas Universitātes Starpnozaru izglītības inovāciju centrā. Iepazināmies ar jau gatavajiem materiāliem un sākām to praktisko izmantošanu darbā savās klasēs. Nākamajās tikšanās reizēs pārrunājām, kas ir izdevies, kas nē. Dalījāmies pieredzē ar to, kā bija izdevies aprobēt šos materiālus klašu grupās, rādot un analizējot reālus skolēnu darbus. Mums bija lieliska iespēja uz papīra uzrakstīto pārbaudīt praksē, kas palīdzēja grāmatai tapt pilnīgākai. Viena no otras smēlāmies idejas, iedvesmojāmies. Ilze dalījās pieredzē un zināšanās par GeoGebras izmantošanu mācību procesā, kas man bija pilnīgs jaunums. Soli pa solim tapa praksē balstīta matemātikas metodikas grāmata 1.-6.klasei, kura ietver vispārīgo informāciju par matemātikas saturu, mācīšanos, izpratni, modelēšanu, vērtēšanu u.c., kā arī 2.daļā aprakstīta matemātisko konceptu un procedūru veidošana. Skolotājs soli pa solim var izpētīt, kā sākt ievirzīt konkrēto tēmu klasē, kādus uzdevumus izmantot, kādu atgriezenisko saiti sagaidīt no skolēniem. Grāmatā ir gatavi uzdevumi tematam, gan individuālajam, gan grupu darbam, piemēri, attēli, QR kodi, saites uz digitālajiem uzdevumiem. Viss, kas nepieciešams matemātikas mācīšanai, īpaši liels palīgs jaunajiem pedagogiem.
Liels paldies Ilzei, ka uzticējās un piedāvāja šo iespēju būt daļai no komandas. Piedaloties šajā aprobācijā, esmu ieguvusi kvalitatīvi pavadītu laiku ar jaukiem kolēģiem, smeļoties pieredzi no viņu ikdienas skolā, kā arī guvusi iedvesmu no grāmatas autores Ilzes Frances, viņas darba, profesionālisma, radošuma un pārliecības. Ar lepnumu varu teikt, ka drukātā grāmata ik dienas stāv manā acu priekšā, atgādinot par pavadīto laiku ar kolēģiem semināros, ieguldīto darbu un laiku, kā arī par metodisko sadarbību, kas veicināja profesionālo izaugsmi un pedagoģiskās pieejas pilnveidi. Tomēr šķiet, ka lielākais ieguvums ir tas, ka esmu daudz tuvāk iepazinusi un mazliet vairāk arī iemīlējusi matemātiku.”














Komentāri
Tikai reģistrēti lietotāji var pievienot komentārus