Skolotāji piedalās “Erasmus+”projektā

2025. gada 4. Marts

 

Trešdiena, 19.februāris. Maija Arcihoviča 

Nodarbību un stundas daļu vērošana klasēs.

Skolotājiem bija iespēja vērot, kā vides ilgtspējas tēmas tiek integrētas mācību procesā, lietojot dažādas mācību metodes un paņēmienus:

=Skolēni tiek sadalīti grupās. Katrā grupā tiek aprēķināts patērētā ūdens daudzums ģimenē. Skolēniem tiek dots aprēķins, cik vidēji litru ūdens viens cilvēks patērē dienā, tīrot zobus (to darot taupīgi jeb ūdeni visu laiku tecinot), mazgājot traukus, veļu, ejot dušā. Skolēni sadalās lomās: ģimenes locekļi – tēvs, māte, dēls, meita. Prezentē savu veikumu, aprēķinus.

=Skolēni stāda augus burciņā, sagatavo zemi. Tiks vērots, kā ietaupa ūdens patēriņu, ja augiem, augot burciņā, burkai tiek uzlikts vāciņš, kurā pa izveidotajiem caurumiņiem piekļūst gaiss.

=Angļu valodas stundā skolēni pa grupām veic atkritumu šķirošanu pie interaktīvās tāfeles. Atkārtojot un mācoties angļu valodas vārdiņus, dažādi izmantotie materiāli jeb atkritumi tiek sašķiroti pa attiecīgajiem konteineriem – plastmasas  iepakojumi, stikls, papīrs. Skolēni arī stundas noslēgumā iepazīstina ar sevi angļu valodā.

Tad skolēni un skolotāji dodas uz zāli. Dabas fonda pārstāves jautrā, izglītojošā, bērniem saprotamā veidā ar dziesmām, spēlēm un teātra uzvedumu aktivizē tēmu par dabas un vides piesārņojumu. Uzskatāmi parāda, kā resursus izmantot atkārtoti, nelietot materiālus, kurus iespējams izmantot tikai vienu reizi (plastmasas un papīra traukus, pudeles, maisiņus). Aktivitāte bija jautra, iesaistījās ne tikai skolēni, bet arī skolotāji nevarēja nosēdēt neiesaistoties.

Pēcpusdienā devāmies uz pilsētu Trani. Mums tika dota iespēja kopā ar Pasaules Dabas Fondu un Itālijas krasta apsardzi  piedalīties bruņurupuču palaišanā atpakaļ viņu dabiskajā dzīves vietā – Adrijas jūrā. Bruņurupuči iepriekš bija sapinušies zvejnieku tīklos. Pēc tam notika seminārs, kurā fonda pārstāvji stāstīja par savu darbu. Dienas noslēgumā  apskatījām pilsētu un krasta promenādi.

Komentāri