Bioloģijas olimpiādes rezultāti

Daiga Martinsone, bioloģijas skolotāja.

2023.gadā jau 45. reizi notika bioloģijas olimpiādes 2. posms, kurā piedalījās arī 10 skolēni no mūsu skolas. Olimpiāde tiek organizēta 9.-12. klašu skolēniem, lai veicinātu interesi par bioloģiju, sekmētu karjeras tālāko izvēli un dotu iespēju salīdzināt savus rezultātus ar citu novada skolu skolēnu rezultātiem.

Un tā trešo vietu devīto klašu grupā ieguva 9. a klases skolniece Līga Survila. 11. klašu grupā mūsu skolēniem ir 2.,3. un 5. labākais rezultāts , Gundega Beķere ieguva 3. vietu. Terēze Barkāne- atzinību. Divpadsmito klašu grupā Sanijai Petrovičai 3. vieta un 2. labākais rezultāts. Vietas tika piešķirtas atbilstoši iegūtajiem punktiem, vidusskolas posmā pirmo vietu nepiešķīra nevienam. Lepojamies ar savu skolēnu rezultātiem! Lai iegūtās zināšanas noder tālākajā dzīvē!

 

3.klases skolēni apgūst peldēt prasmi.

Sporta skolotājs Aldis Rakstiņš.

      Pēc divu gadu pārtraukuma skolā esam atsākuši trešo klašu skolēniem pārbaudīt un pilnveidot peldēt prasmi. Nodarbības notiek trešdienās sporta stundu laikā Kokneses SC peldbaseinā. Trešklasnieki tika sadalīti grupās atbilstoši skolēnu spējām (pēc informācijas no vecākiem). Pirmajai grupai jau novadītas plānotās nodarbības un prieks par to, ka katrs no dalībniekiem tagad jūtas drošāk ūdenī. “Mazo” baseinu (12 m) no divpadsmit skolēniem noslēgumā pārpeldēt spēja desmit. Esam izrunājuši par drošību, uzvedību, rīcību uz un pie ūdens. Pēc brīvlaika nodarbības uzsāks otrā skolēnu grupa, kurai  paredzētas astoņas nodarbības un galvenais uzdevums arī šai grupai būs apgūt peldēt prasmes pašus pamatus (iemācīties noturēties virs ūdens). Atlikušajām divām grupām būs jau cits uzdevums –  pilnveidot jau apgūtās peldēt prasmes un tas būs pavasarī. 

 

Es, Tu un Satversme

Beāte Babre, 9.b klases skolniece.

7.novembrī pirms 100 gadiem spēkā stājās Latvijas Republikas Satversme, tādēļ Tieslietu ministrija un Izglītības un zinātnes ministrija par godu Satversmes simtgadei 2022. gadā īsteno izglītojošo kampaņu 9. klašu skolēniem visā Latvijā “Es, Tu un Satversme”, kad Satversmes vēstneši – Latvijas juristi – apmeklē Latvijas izglītības iestādes, lai skolēnus iepazīstinātu ar valsts pamatlikumu, tā vērtībām un nozīmi mūsu ikdienā.

Andreja Upīša Skrīveru vidusskola bija vienīgā skola Aizkraukles pagastā, kas piedalījās šajā projektā. Šajā dienā mums, visām 9. klasēm, bija lieliska iespēja tikties ar Satversmes vēstnesi -zvērinātu advokāti Maiju Tipaini, kura mums stāstīja par Satversmi. Atkārtojām tādus jēdzienus kā – preambula, Saeima, ministru kabinets, tiesas utt. Veidojām interesantas diskusijas par pieņemtajiem likumiem, to izstrādi, vēlēšanām, iespēju kļūt par prezidentu. Manuprāt, šī bija ļoti vērtīga pieredze mums, skolēniem, kas ļāva daudz vairāk uzzināt par Satversmi, tās vēsturi un nozīmi cilvēka dzīvē, jo mums bija lieliska iespēja iegūt papildu zināšanas par Satversmi, savukārt, Satversmes vēstnešiem ar savu vēstījumu aicināt stiprināt Satversmē noteiktās vērtības.

 

 

Lasīšanas projekts “Reading Circle” ( lasīšanas aplis)

Angļu valodas skolotāja  Guna Voldeka

Šajā mācību gadā mūsu skolas 6.a klase un angļu valodas skolotāja Guna Voldeka piedalās izdevniecības Pearson un Latvijas angļu valodas skolotāju asociācijas rīkotājā projektā “Reading Circle” (Lasīšanas aplis). Tajā piedalās 7 skolas no dažādām Latvijas vietām. Skolēni katru mēnesi izlasa vienu Pearson izdevniecības izdoto grāmatu angļu valodā. Tad skolotājs sūta pa apli nākamajai skolai. Tādā veidā skolēni izlasīs 7 dažāda žanra grāmatas angļu valodā. Dalība projektā veicina skolēnu lasītprasmi un rada interesi par lasīšanu svešvalodā. Pēc izlasītā diskutējam, atbildam uz jautājumiem, pildām dažādus uzdevumus. Skolēniem ļoti patīk šīs stundas un viņi ar nepacietību gaida nākamo grāmatu, kas jau ir atsūtīta.

Video ir intervija ar 6.a klases skolēniem- Kitiju un Arnoldu, viņu domas par šo projektu. Lasīt tālāk …

1.a klases skolēni apgūst mandalu veidošanas mākslu.

1.a klases audzinātāja Liene Sola

Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas 1.a klases skolēni dizaina un tehnoloģiju nodarbībā apguva mandalu veidošanas mākslu. Izmantojot āra stundai piemērotos laika apstākļus, tika radītas rudenīgi košas mandalas. To izveidei skolēni izmantoja visdažādākos skolas apkārtnē atrodamos un no mājām atnestos dabas materiālus – ziedus, lapas, čiekurus, kastaņus, ogas, vilkvāles, riekstu un kastaņu čaulas, gliemežvākus, skujas, akmeņus un pat gliemežvākus.         Mandalu izveide bērnos attīsta radošuma sajūtu, veicina izpratni par dabas materiālu daudzveidību un to iekļaušanu dažādu mākslas objektu izveidē. Bez tam, darbs pie kopēja mākslas objekta izveides veicina prasmi darboties komandā, dalīties idejās un pieņemt lēmumus. Lasīt tālāk …

Inerces moments dažādiem rotācijas ķermeņiem.

Fizikas skolotāja Sintija Rūze .

Masa ir ķermeņa inerces mērs (šāds secinājums izriet no 1.Ņūtona likuma). Ja ķermenim ir lielāka masa, to ir grūtāk gan iekustināt, gan apstādināt. Ja ķermenis atrodas rotācijas kustībā, tad inerce ir atkarīga ne tikai no ķermeņa masas, bet arī no attāluma līdz rotācijas asij. Tāpēc tiek ieviests jauns fizikāls lielums – inerces moments.

Tā kā rotācijas ķermeņi ir ļoti dažādi, tad 12.klases skolēniem bija jāveic ļoti sarežģīts un nopietns pētnieciskais darbs, kurā bija eksperimentāli jānosaka dažādu regulāras formas ķermeņu inerces momenti un jāsalīdzina iegūtās vērtības ar teorētiski aprēķinātajām.

Bija interesanti vērot, kā skolēni tika galā ar uzdevumu un kā viņi novērtēja iegūtos rezultātus. Šajā darbā varēja izpausties arī rakstot analīzes un izvērtēšanas daļu, kurā netrūka vērtīgu komentāru par kļūdu cēloņiem un to, kā tās varētu samazināt vai novērst.

Vidējā ātruma noteikšana.

Fizikas skolotāja Sintija Rūze.

Fizika ir fundamentāla zinātniska teorija par apkārtējās pasaules mainīgo ķermeņu kustību. Kustību raksturo ļoti daudzi lielumi, tai skaitā vidējais ātrums.

Stundas ievaddaļā skolēni izveidoja “Maķīša frī” trauciņus origami tehnikā, atkārtojot matemātikas jēdzienus par trijstūriem. Tad noteiktajā aukstumā tos pa vienam palaida brīvajā kritienā un fiksēja nokrišanas laiku. Līdz beidzot varēja ķerties pie aprēķiniem, nosakot vidējo krišanas laiku. Kad praktiskais uzdevums ar aprēķināšanas prasmju pilnveidošanu bija noslēdzies, skolēni pierādīja savas zināšanas atraktīvā testā, izmantojot balsošanas kartiņas.

Stunda izdevās dinamiska un paskrēja “vēja spārniem”. 8.klašu skolēniem tā ļoti patika, jo viņi gan darbojās praktiski, gan rēķināja uzdevumus, kas vairs nešķita grūti.

Savas jaudas noteikšana.

 Fizikas skolotāja Sintija Rūze

Kāpēc gan fiziku neapvienot ar sportu? Viss ir iespējams un kļūst vēl interesantāks, ja tas pašam jāpiedzīvo. Tieši šādu laboratorijas darbu septembra vidū veica 11.klases skolēni, kuri vēlējās noskaidrot, vai spēj attīstīt viena zirga jaudu (1ZS ir aptuveni 736W) un cik viņiem vēl pietrūkst līdz pasaulē ātrākā cilvēka Useina Bolta jaudai (2,87 ZS).

Izrādās, ka starp vienpadsmitajiem ir tiešām jaudīgi jaunieši, kas spēja attīstīt pat 900W jaudu (kā tosterim). Līdz Bolta līmenim vēl, protams, ir kur augt, bet šiem jauniešiem noteikti viss izdosies!

Devītie apgūst enerģijas nezūdamības likumu.

Fizikas skolotāja Sintija Rūze

Skolēniem, kas mācās devītajās klasēs, jaunais mācību gads iesācies “karsti”. Pirmais temats, ko viņi apgūst, ir “Kā siltums izplatās un maina ķermeņu īpašības?”.

Skolēni veica laboratorijas darbu, kurā dažādās situācijās noteica siltuma daudzumu. Gala rezultātā skolēni paši nonāca līdz enerģijas nezūdamības likumam.

Pirmais pētījums fizikā.

Fizikas skolotāja Sintija Rūze

Šogad 8.klases sākušas apgūt jaunu mācību priekšmetu – fiziku. Tikko skolēni izmēģināja pētnieciskās darbības soļus pārbaudes darbā tematā “Ko mācās fizikā?”.

Katrs skolēns izvēlējās kādu problēmsituāciju, ko pētīt. Kopumā skolēniem veicās ļoti labi un darbs tika veikts ar lielu aizrautību un interesi.

Protams, nekas vēl nav ideāli, bet mēs esam mācību procesā.