KO SKOLĒNI DARĪJA ŪDENS NEDĒĻAS LAIKĀ?
Daiga Martinsone, bioloģijas skolotāja
Pētīja, izzināja un veidoja dažādus video stāstus. 7.b klases skolniece Katrīna Kondrāte izveidoja video par ūdens pārvērtībām sala laikā. Viņas vecvecāki, par pamatu ņemot lietotu Ziemassvētku eglīti, nolēma tai dot otru dzīvi. Lejot pakāpeniski eglītei virsū ūdeni, ūdens sasala un radās eņģelim līdzīga ledus skulptūra. To visu Katrīna samontēja, pievienoja mūziku un tekstu angļu valodā. Video tika ievietots piezīmju sienā, kuru var atrast adresē: BSP Water Week: Valuing water (padlet.com)
7. b klases skolniece Beātes Babre mācās mūzikas skolā flautu, viņai izdevās uz ūdens glāzēm nospēlēt melodiju, šis muzikālais darbs Ūdens nedēļas ietvaros publicēts VISC lapā: https://www.facebook.com/watch/?v=160516225933056
Zinātnes un mākslas krustpunkti.

Daiga Martinsone, 6.b klases audzinātāja
Projekta”Latvijas skolas soma”interaktīvā nodarbībā 29.martā 6.b klases skolēni uzzināja, kā mūsdienās zinātne palīdz veidot filmas un teātra izrādes. Par pamatu ņemot Latvijas filmu “Dvēseļu putenis”, tika rādīts, kas nepieciešams, lai radītu ticamus efektus un pēc iespējas precīzāk attēlotu filmā redzamos notikumus. Skolēni uzzināja, kā gatavo mākslīgās asinis, mākslīgo sniegu, rētas, speciālus degošos šķidrumus, kā dažādu darbību veikšanai trenējas kaskadieri . Tas viss nebūtu īstenojams bez ļoti precīziem aprēķiniem un specifiskām zināšanām. Ieskatījāmies aizkulisēs, lai saprastu, kā rodas kino un teātra māksla. Nodarbībā skolēni varēja brīvi komunicēt ar programmas vadītāju, uzdot jautājumus un saņemt atbildes uz tiem. Daži eksperimenti ir atkārtojami mājās.
Ēnu dienās”Brīvprātīgi par drošāku sabiedrību!”
Pieteikšanos pasākumā jaunieši veic ar saviem profiliem www.enudiena.lv
“Ēnu dienas” laikā paredzēta aizraujoša ekskursija Valsts probācijas dienesta vēsturē, kuras laikā dalībniekiem būs iespēja iepazīties ar kriminālsoda izpildes attīstību nonākot līdz atjaunojošā taisnīguma koncepcijām un metodēm.
Adrese: Microsoft Teams
Pieejamais laiks: 20. aprīlis 10:00 -11:30
Dalībnieku skaits: Min 20 Max 200
Ekskursija pieejama: 10.-12. klases skolēniem, profesionālo izglītības iestāžu audzēkņiem
Sagaidāmais rezultāts: Dalībnieki tiks iepazīstināti ar Valsts probācijas dienesta darbu, sabiedrības līdzdarbības iespējām, brīvprātīgā darba nozīmi un brīvprātīgo izlīguma starpnieku ikdienu. Pasākumā iesakām piedalīties skolēniem no 10.-12.klasei .
Mācību priekšmetu olimpiāžu sasniegumi.
Ilze Ieleja, direktora vietniece mācību darbā.
Priecājamies un lepojamies par Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas skolēnu 3. ceturkšņa sasniegumiem mācību priekšmetu olimpiādēs, konkursos, sporta sacensībās.
Paldies skolēniem, skolotājiem par ieguldīto darbu!
Klase | Skolēna vārds, uzvārds | Olimpiādes, konkursi, sporta sacensības | Sasniegumi | Skolotājs |
9.a | Terēze Barkāne | fizikas olimpiāde 2.posms | 2.vieta | Sintija Rūze |
9.a | Kristers Škapars | fizikas olimpiāde 2.posms | 3.vieta | Sintija Rūze |
10.a | Laura Zīmele | fizikas olimpiāde 2.posms | 1.vieta | Sintija Rūze |
10.a | Artūrs Eduards Vorps | fizikas olimpiāde 2.posms | 2.vieta | Sintija Rūze |
11.a | Ieva Breča | fizikas olimpiāde 2.posms | 3.vieta | Sintija Rūze |
11.a | Kalvis Kalniņš | fizikas olimpiāde 2.posms | atzinība | Sintija Rūze |
9.b | Sintija Eva Zariņa | ES Dabaszinātņu olimpiāde | atzinība | Daiga Martinsone |
12.a | Krista Verpele | latviešu valodas un literatūras olimpiāde 2.posms | 2. vieta | Dzintra Znotiņa |
12.a | Patrīcija Pļenkova | latviešu valodas un literatūras olimpiāde 2.posms | atzinība | Dzintra Znotiņa |
10.a | Laura Zīmele | ģeogrāfijas olimpiāde 2.posms | 1. vieta | Ligita Miezīte |
10.a | Alvīne Medne | ģeogrāfijas olimpiāde 2.posms | 2.vieta | Ligita Miezīte |
10.a | Sanija Petroviča | ģeogrāfijas olimpiāde 2.posms | 3.vieta | Ligita Miezīte |
11.b | Katrīna Paula Jukna | ģeogrāfijas olimpiāde 2.posms | 2. vieta | Ligita Miezīte |
10.a | Sanija Petroviča | matemātikas olimpiāde 2.posms | 1. vieta | Inta Rūze |
10.a | Artūrs Eduards Vorps | matemātikas olimpiāde 2.posms | 2.vieta | Inta Rūze |
11.a | Ieva Breča | matemātikas olimpiāde 2.posms | 1. vieta | Ilze Ieleja |
12.a | Emīls Valdmanis | matemātikas olimpiāde 2.posms | 2.vieta | Ināra Dika |
Zinātniski pētniecisko darbu izstrāde.
Ilze Ieleja, direktora vietniece mācību darbā
45. zinātniskās pētniecības darbu reģionālā konference
Apsveicam visus Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas skolēnus un skolotājus, kuri ar lieliskām sekmēm 5. martā startēja Zemgales reģionālajā konferencē. Konferencē tika aizstāvēti seši 11. klašu skolēnu darbi:
Darba autors | Darba tēma | Konsultants | Sasniegumi |
Emīls Strazdiņš | “Kosmisko raķešu dzinēji un degvielas” | Agrita Sakse | I pakāpe (izvirzīts uz valsti) |
Franciska Jermuša | “Skrīveri Kārļa Melnmata gleznās” | Ruta Dišereite | II pakāpe (izvirzīta uz valsti) |
Jānis Straume | „Zilās gaismas ietekme uz cilvēka veselību” | Daiga Martinsone | III pakāpe
|
Kalvis Kalniņš | “Stundu sarakstu veidošana Andreja Upīša Skrīveru vidusskolā” | Ilze Ieleja, Mārtiņš Skudra | III pakāpe
|
Ieva Breča
|
„ Latvijas valsts mežu ilgtspējīga apsaimniekošana” | Daiga Martinsone | |
Una Krjučkovska
|
„Trifeļu audzēšanas iespējas un trifeļu noieta tirgus Latvijā.” | Silvija Starutmane |
Ūdens dienas aktivitātes.

Daiga Martinsone, projekta koordinatore
Tradicionāli Baltijas jūras projekta organizatori aicina atzīmēt Pasaules Ūdens dienu ar dažādām aktivitātēm, šogad tās ir citādākas nekā parasti. Mūsu skolēni iesaistījās fotogrāfiju, video un aprakstu veidošanā par ūdens nozīmi. 11. klašu skolēni skolotājas Aijas Ielejas vadībā meklēja idiomas par ūdeni un to tulkojumu angļu valodā, kā arī tiešo tulkojumu . Tekstam tika piemeklēti atbilstoši attēli. Skolēni no 9 dalībvalstīm šos darbus apkopo un ievieto kopīgā saitē, katrs var tos apskatīt un novērtēt.
E.Sparāna apraksts: “ Ziema ir Latvijas aukstākais gadalaiks. Termometra stabiņš var noslīdēt līdz -30 grādiem pēc Celsija. Ziema un sniegs – tā ir burvība. Ja sniegs ir mitrāks un lipīgāks var celt sniegavīrus un pikoties. Cik skaisti ir apsnigušiei koki un krūmi ar sniegu! Kā lielas un milzīgas sniega kupenas! Man ziema patīk, jo sniegā var taisīt sniega enģeļus, var slēpot pa mežu un baudīt skaisto ziemu. “ Teksts tika tulkots angļu valodā un tam pievienota atbilstoša skolēna uzņemta fotogrāfija.
4.klase lepojas ar Skrīveru ļaudīm.

Agate Anufrijeva, 4.klases skolniece
Visi labi zinām iedvesmojošo radījumu „Latvijas lepnums”, kurš parasti tiek rādīts ap Ziemassvētkiem, vai ne? Nu, protams, ka zinām! 4.klase šogad par to mācījās. Mūsu izdomas bagātā skolotāja Maija Arcihoviča zināja, ka arī mēs esam radoši, tāpēc ,kā noslēgumu tēmai, lika mums izvēlēties kādu cilvēku, kuru mēs katrs varētu izvirzīt šai īpašajai balvai no Skrīveru novada un uztaisīt par viņu plakātu.
Patiesībā, bija nedaudz jāpadomā, kurš cilvēks tas varētu būt! Skolotāja atsūtīja dažādus jautājumus, uz kuriem atbildējām attālināto mācību laikā. Kad aizgājām uz skolu, bija atlicis noslēdzošais uzdevums – izveidot plakātu un pastāstīt par šo cilvēku klasei. Balvai izvēlētie cilvēki bija ļoti dažādi. Mēs rakstījām par ģimenes ārstiem, par skursteņslauķi, daži rakstīja par radiniekiem un ģimenes locekļiem, citi par vienkārši Skrīveros pazīstamiem cilvēkiem. Darbu prezentēšana bija ļoti interesanta: citi rādīja bildes, citi pašu veidotos zīmējumus.
Šis darbs mums lika saprast, cik daudz cilvēkos mēs varam saskatīt labās īpašības, spējas un sasniegumus, to, ko citās reizēs nemaz nepamanām.
Ceturtklasnieki-radoši bērni!

Agate Anufrijeva, 4.klases skolniece
Es ,patiešām, ļoti priecājos un lepojos, ka 4.klase ir tik radoša! Šogad mums dabaszinībās bija tēma “Kā rodas skaņa?”. Tēma bija grūta, kontroldarbā viegli negāja, toties tās noslēgumā bija superīgi radošs mājasdarbs – jāizveido mūzikas instruments. Neviens materiāls netika aizmirsts. Lietotas tika kartona kastes, stikla un plastmasas pudeles, plastmasas kastītes un spainīši, koka gabali un zari, gumijas, metāla stieples un vēl daudz, daudz citu lietu.
Tā mājās katrs prātojām un darbojāmies. Un tad nāca lielā prezentēšana, kad katrs par savu instrumentu stāstīja un to demonstrēja. Vispopulārākās bija bungas, grabulīši un pie kartona kastes piestiprinātas gumijas vai metāla stieples. Vēl bija arī dažas pana flautas.
Šis uzdevums mums deva iespēju mazliet pafantazēt un iztēloties savu mūzikas instrumentu, jo bija arī daži pavisam pašu izdomāti.
12.tie tiekas ar RTU pārstāvjiem online.

Vija Meroža, direktora vietniece audzināšanas jomā
4.martā Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas 12. klases skolēni uzzināja, ka Rīgas Tehniskā universitāte (RTU) ir mūsdienīga, starptautiski pazīstama un prestiža vienīgā daudznozaru tehniskā universitāte Latvijā. RTU mērķtiecīgi attīstās, lai kļūtu par trešās paaudzes tipa universitāti, kas nodrošina ne tikai augstas kvalitātes izglītību, bet arī izcilu pētniecību — inovāciju un tehnoloģiju pārnesi, tādējādi zinātnes sasniegumus iedzīvinot praksē.
RTU deviņās fakultātēs iespējams apgūt daudzpusīgu izglītību augstajās tehnoloģijās un inženierzinātnēs, kā arī sociālajās un humanitārajās zinātnēs. RTU mērķtiecīgi attīsta savu infrastruktūru, Ķīpsalā būvējot Latvijā pirmo studentu pilsētiņu, kas pēc būvniecības pabeigšanas kļūs par Baltijas reģionā modernāko inženierzinātņu studiju centru, kur būs koncentrētas RTU fakultātes, moderns laboratoriju korpuss, Zinātniskā bibliotēka un administratīvās ēkas.
Pēc vebināra aptaujas 8 skolēni atzinās, ka, iespējams, mācīsies RTU. Lai veicas mūsu skolēniem un piepildās viņu ieceres!
Video par vides tēmu.

Līva Krūmiņa, 7.b klases skolniece
2020.gada 17.decembrī mums bija iespēja piedalīties Baltijas jūras projekta organizētajā Zoom tiešsaistes nodarbībā. Nodarbības laikā skolēni uzzināja par video stāsta veidošanas pamatprincipiem, stāsta vizualizēšanu, vienkārša scenārija veidošanu, filmēšanas paņēmieniem, montāžu telefonā, kā arī saņēma uzdevumu – izveidot īsu video par tēmu “Ūdens”. Veselu mēnesi strādājām pie tā, lai video būtu izdevies un interesants. Otrajā Zoom nodarbībā tika analizēti visi skolu iesūtītie video, izteikti priekšlikumi, kā materiālus uzlabot. Mūsuprāt, pirmajai reizei mums video izdevās izveidot ļoti labi.
Video materiālu veidoja 7. b klases skolnieces Beāte Babre un Līva Krūmiņa, projektu koordinēja skolotāja Daiga Martinsone.