Skolotāji turpina padziļināt prasmes mācīšanās grupās

2014. gada 13. Oktobris

www.auv.lv

Pirmdien, 13.oktobrī, nu jau otro reizi skolotāji tikās mācīšanās grupās, lai turpinātu darbu pie izvēlētās tēmas. Jau ziņots, ka skolotājiem bija iespēja izvēlēties vienu no 6 kolēģu piedāvātām tēmām dziļākai analīzei, sākot ar IT izmantošanas prasmju paplašināšanu, humāno pedagoģiju un noslēdzot ar metodisko risinājumu meklējumiem izstrādājot gan darba lapas, gan izvēloties atbilstošākās metodes stundas sākuma, gan beigu daļai. Lūk, mācīšanās grupu vadītāju atskats uz paveikto.

1. “Mācību materiālu izstrādāšana (arī angļu val.)”, vadītāja S.Rūze
2..nodarbībā skolotāji prezentēja savus pa mēnesi izveidotos mācību materiālus, piemēram, matemātikā- kartītes, kur jāveic saskaitīšanas, atņemšanas, reizināšanas un dalīšanas darbības, angļu valodā spēle “Bingo”, kur skolēni gan zīmē, gan pēta, gan runā, fizikā- ieskaite divās valodās, latviešu valodā krustvārdu mīkla, kur atbildes dotas angliski, bet jautājums uzdots latviski un informātikā par skaitļiem. Kā arī tika izstāstīts par interneta vietni www.nakotnesskola.lv, kur iespējams vaidot dažādus mācību materiālus. Nodarbības otrā pusē skolotāji saņēma 2.mājas darbu un tika izklāstīts par to, kā veikt šo darbu. Tika runāts par refleksiju un pieejamām vietnēm, kuras var tikt izmantotas veidojot vai strādājot ar dažādiem mācību materiāliem.

2. „Mācīšanās paņēmienu izmantošana”, vadītāja D.Martinsone
Mācīšanās grupas dalībnieki bija izveidojuši dažādus  interesantus tekstus, kuri jāīsina, jāilustrē, jāveido domu karte. Otra tekstu grupa- teksti ar kļūdām: skolēniem tās jāsaskata un jāizlabo. Matemātikā  burtus aizstāj skaitļi- te skolēni labojuši kļūdas uzdevumu risinājumos viens otra darbos. Nākošie  uzdevumi būs no jomas „ Skolēns rada”. Šajā mēnesī  tiks piedāvāti uzdevumi:

  • Nofilmēt, ierakstīt vai fotografēt savu darbu,
  • Strādājot grupās, katrs dalībnieks savu veikumu raksta ar savu krāsu,
  • Skolēni veido pārnesumu no vienas jomas uz citu: pēc faktu materiāla, ko paši izveidojuši domu kartē, raksta eseju,
  • Ilustrē tekstus ar zīmējumu,
  • Sašķiro logaritmiskos vienādojumus pēc to risināšanas veida.

Pārrunājām arī to, kāds varētu būt mācīšanās grupu noslēguma pasākums. Mūsu priekšlikums –katra grupa sniedz 10 minūšu garu prezentāciju, bet tajā iesaistās visi grupas dalībnieki.

3. “Rotaļu  un didaktisko spēļu izstrādāšana”, vadītāja O.Urtāne
Grupas dalībnieki apstiprināja izvēlētās tēmas pie kā strādās un dalījās pieredzē. Skolotāja Krasutina strādās  pie tēmas “Tradicionālā un seno kultūrtautu mūzika” un izveidos prezentāciju Power Point. Es turpināšu veidot didaktiskās spēles latviešu valodā.jau iepazīstināju ar spēli “Man ir…” latviešu valodā par lietvārdim. Šajā nodarbībā parādīju, kā var izveidot krustvārdu mīklu armoredpenguin.com( crossvord) lapā.Uz nākošo nodarbību visiem grupas dalībniekiem jāizveido krustvārdu mīkla, kura praktiski jāpielieto stundā.

4. “IT izmantošana”, vadītāja S. Mārtinsone
Šodien savā darba grupā pārrunājām mājās paveikto. Mūsu pirmais uzdevums bija izveidot krustvārdu mīklas, ar ko protams visi skolotāji tika veiksmīgi galā. Laika trūkuma dēļ neizdevās īstenot visu iecerēto, kā rezultātā izveidojās tikai neliela diskusija par Lattelecom un Google piedāvāto „mākoņa” pielietojumu un lietderību.

5. “”Āķis lūpā”-  stundas sākuma un beigu organizēšana”, vadītāja I.Gaņina

Nodarbības sākumā visi grupas dalībnieki pastāstīja, ko izdarījuši mēneša laikā.
Skolotāji dažādi mēģinājuši sākt mācību stundu:

*) stundas sākumā pasakot – ko mēs šodien apgūsim;

*) matemātikas stundā – rēķinot virknītes galvā;

*) skolēni rakstījuši vienā teikumā, ko mācījās pagājušajā stundā, utt.
Tāpat skolotāji mēģinājuši atlicināt laiku stundas izvērtēšanas fāzei:

*) pārrunājuši ar skolēniem, ko šajā stundā apguva;

*) uzdevuši īsus darbiņus par stundā mācīto.

Līdz nākošajai tikšanās reizei visi skolotāji apņēmās no viņiem piedāvātā mācību metožu klāsta izvēlēties vismaz divas un izmēģināt katru no tām vismaz divās mācību stundās.

Komentāri

Šajā lapā tiek izmantotas sīkdatnes (cookies). Papildus informācija

Lai nodrošinātu Jums vislabāko mūsu mājaslapas pārlūkošanu, šī mājaslapa izmanto sīkdatnes ("cookies").
Uzziniet vairāk par to, kā mēs izmantojam sīkdatnes.

Aizvērt