Noslēdzot mācību gadu, tiek veidots jaunais skolas attīstības plāns

Teksts: Edgars Bērziņš; foto: V.Meroža

Ceturtdien, 9.jūnijā, skolā bija vērojama ļoti liela rosība un intensīvs darbs, jo visas dienas garumā – no plkst. 10 līdz 16.30 – skolas skolotāji direktora un vietnieku vadībā atskatījās uz aizvadītajiem trīs mācību gadiem un radīja iestrādnes jaunajam skolas attīstības plānam 2016./2017. – 2018./2019. mācību gadiem.

Lasīt tālāk …

Aizvadīta 5. skolotāju mācīšanās grupu nodarbība!

Pirmdien, 12.janvārī tika aizvadīta kārtējā mācību grupu nodarbība skolotājiem. Lūk, grupu vadītāju atskats:

“”Āķis lūpā”- stundas sākuma un beigu organizēšana”, vadītāja I.Gaņina: “Šorīt mācīšanās grupas “Āķis lūpā – stundas sākuma un beigu organizēšana” dalībnieki datorklasē apguva kā veidot dažāda veida krustvārdu mīklas. Kolēģe Mārīte Karņicka pastāstīja par izlasīto rakstu “Skolas vārdā”, par stundas sākuma organizēšanu. Līdz nākošajai reizei kolēģi apņēmās izveidot krustvārdu mīklas.”

Lasīt tālāk …

Aizvadīta 4. mācīšanās grupu tikšanās skolotājiem

www.auv.lv

Pirmdien, 1.decembrī, tika aizvadīta kārtējā mācību grupu nodarbība skolotājiem. Lūk, grupu vadītāju atskats:

Daiga Martinsone: „Mācīšanās grupā iepazināmies ar dabaszinību ieskaites prasībām, vērtēšanas kritērijiem, uzdevumu paraugiem. Ieskaiti 9.klašu skolēni kārtos februārī, tā kā atlikušajā laikā jāapskata dažādi uzdevumi atbilstoši prasībām. Iepazināmies un analizējām skolas reitingu pēc CE rezultātiem. Katrs skolotājs informēja par paveikto skolēnu sadarbības jomā un izvēlējās piedāvātos uzdevumus.”

Sintija Rūze: „Pirmā decembra rītā notika mācīšanās grupas “Mācību materiālu izveide (arī svešvalodā)” 4. nodarbība. Nodarbības sākumā tika runāts par to, kāda varētu būt ideāla stunda un kādus mācību materiālus tajā lietot? Pieredzē par savām stundām dalījās vēstures skolotājs Edgars un latviešu valodas, literatūras skolotāja Daina. Kā svarīgu faktoru, kas nepieciešams, lai stunda tiktu uzskatīta par labu, tika minēts tas, ka būtiski stundas sākumā saprotami, lakoniski un viennozīmīgi noteikt stundas mērķi, sasniedzamos rezultātus un rīcību, kas sekos. Skolotāja Daina dalījās ar piemēriem, kā skolēni veido Haikas (japāņu dzejas rindas), tās veidojot, nepieciešamas zināšanas mākslā, valodās, jāprot meklēt informāciju, izmantojot IT, stingri jāievēro matemātika, kā arī citi mācību priekšmeti ir aktuāli Haiku tapšanā. Ļoti svarīga ir arī atgriezeniskās saites iegūšana, kuru izvērtē skolotājs vai paši skolēni. Tālāk sekoja prezentācija par to, kādas ir stundas fāzes, kāds ir mūsdienu skolēns (diskusijas raisījās par uzslavu izteikšanu), par to, kādi mācību materiāli jāveido aktualizācijas fāzei. Skolotāji tika iesaistīti piemērā, kas varētu notikt aktualizācijas fāzē (bija jāpārvieto trīs sērkociņi tā, iegūtu tikai četrus vienādmalu trijstūrus! Sērkociņi nedrīkstēja krustoties!). Pēc uzdevuma veikšanas skolotāji saņēma balvu par centīgu darba veikšanu. Noslēgumā mācību grupas dalībnieki saņēma mājas darbu, kas veicams uz 12.janvāri: izveidot mācību materiālu aktualizācijas fāzei!”

Ilze Gaņina: “Šodien mācīšanās grupā “Āķis lūpā – stundas sākuma un beigu organizēšana” skolotājus iepazīstināju ar iespējām kā video no mājas lapas youtube.com, izmantot kā iesildošo uzdevumu. Demonstrēju piemērus par kvadrātfunkciju un Pitagora teorēmu. Kolēģi stāstīja, kādus interneta resursus paši ikdienā izmanto, lai ieinteresētu skolēnus. Tāpat pārrunājām, kas izdevies pa šo laiku. Vienojāmies, ka līdz nākošajai reizei vairāk centīsimies strādāt pie atgriezeniskās saites iegūšanas mācību stundas beigās.”

Skolotāju mācīšanās grupu vadītāju atskats uz paveikto 3. nodarbībā

Sntija Rūze. Mārtiņdienas rītā notika mācīšanās grupas “Mācību materiālu izveide (arī svešvalodā)” 3.nodarbība. Nodarbības sākumā tika izrunāts mājas darbs (jāizmēģina mācību materiāls ar skolēniem), kur tika atbildēts uz šādiem jautājumiem: Kā pārbaudījām skolēnu veikumu? Kāda bija skolēnu attieksme? Vai skolēniem sasniedzamais rezultāts tika sasniegts? Kādi uzlabojumi nepieciešami? Tālāk sekoja īsa lekcija ar prezentāciju par to, kā pielāgot mācību materiālus trīs stundas fāzēm: aktualizācijai, apjēgšanai un lietošanai. Tika runāts par stundas sasniedzamo rezultātu, motivāciju un efektīvām uzslavām. Kad tas tika izrunāts, mācību grupas dalībnieki saņēma mājas darbu, kas veicams uz 1.decembri: plānot mācību stundu, kas būtu dažāda un tiktu izmantoti daudzveidīgi mācību materiāli.

Santa Krasovska. Šai tikšanās reizē dalījāmies pieredzē, pierādot, kā savā darbā īstnojam humānās pedagoģijas metodes. Pārrunājām, kā ievērot ikviena skolēna intereses, spējas, kā palīdzēt tām attīstīties. Ne vienmēr darba kvantitāte nodrošina tā kvalitāti. Ikviens bērns var būt radošs, zinošs, ja viņam piedāvātā darbošanās šķiet interesanta, jēgpilna, pabeigta. Meklējām alternatīvas darbiem, kas skolēniem neveicas, lai viņi nezaudētu ticību sev un interesi pret stundu aktivitātēm. Atkārtoti uzsvērām vārda spēku. Aicinām ikvienu pārdomāt, kā runājam ar skolēniem, kādus vārdus viņiem pasakām. Lai mūsu teiktais nekādā gadījumā nav nopēlums, izsmiekls, nievājums, bet gan – uzmundrinājums, iedrošinājums, uzslava!

Ilze Gaņina. Nodarbības sākumā skolotāji pastāstīja, ko darījuši pa šo laiku, kas izdevies, kas nē. Katrs bija izmēģinājis dažādas no piedāvātajām mācību metodēm’, piemēram, stundas beigās skolēni rakstīja 3 lietas, ko šodien iemācījās, 2 lietas, kas bija interesantas, 1 jautājums, kurš bija neskaidrs. Ar smaidiņu palīdzību uz tāfeles, stundas beigās skolēni pareizi matemātiski cenšas formulēt, ko saprot, ko nesaprot. 1 min laikā uzrakstīt jēdzienus, ko atceries no iepriekšējās stundas, formulē tos vienā teikumā. Skolotāja Mārīte Karņicka bija izmēģinājusi jaunu metodi – kolāžas veidošana, par mācīto tēmu. Nodarbībā skolotāja Ināra Dika dalījās pieredzē par viņas organizētajiem grupu darbiem matemātikas stundās. Turpmākajā darbā skolotāji apņēmās – organizēt stundā grupu darbu, strādāt pie stundu beigām, izvērtēt vai ir sasniegts izvirzītais sasniedzamais rezultāts, u.c.

Daiga Martinsone. Mācīšanās grupas „ Metodisko paņēmienu izmantošana”  dalībnieki  informēja par paveikto: Tekstu vizualizēšana bioloģijā, reklāmu, plakātu un prezentāciju veidošana veselības mācības stundās, kļūdu meklēšana tekstos ģeogrāfijā, matemātikas uzdevumu risinājumos skolēni nosauc  risinājumu metodi un pēc tam atbilstoši metodei, paši sastāda citu uzdevumu, mājturības stundās veidojuši ekomašīnas modeli. Nākošā metožu joma, ar ko skolotāji iepazinās , ir par skolēnu sadarbību. Metode „ Kubs” ietver 6 jautājumus par stundu, skolēni sadalās grupās, met kauliņu un atbild uz to jautājumu, kura numurs uzmests. Interesants variants ir „ Kurš pārstāvēs grupas viedokli?” Grupā vienojas, kurš kārtas numurs ir katram. Pēc kopīgā darba skolotājs nosauc numuru, kurš grupas dalībnieks prezentēs darbu. Mājturības stundās skolēni  veiks viens otra darba izvērtējumu. Turpināsim strādāt pie kļūdaino tekstu labošanas.

Skolotāji turpina padziļināt prasmes mācīšanās grupās

www.auv.lv

Pirmdien, 13.oktobrī, nu jau otro reizi skolotāji tikās mācīšanās grupās, lai turpinātu darbu pie izvēlētās tēmas. Jau ziņots, ka skolotājiem bija iespēja izvēlēties vienu no 6 kolēģu piedāvātām tēmām dziļākai analīzei, sākot ar IT izmantošanas prasmju paplašināšanu, humāno pedagoģiju un noslēdzot ar metodisko risinājumu meklējumiem izstrādājot gan darba lapas, gan izvēloties atbilstošākās metodes stundas sākuma, gan beigu daļai. Lūk, mācīšanās grupu vadītāju atskats uz paveikto.

1. “Mācību materiālu izstrādāšana (arī angļu val.)”, vadītāja S.Rūze
2..nodarbībā skolotāji prezentēja savus pa mēnesi izveidotos mācību materiālus, piemēram, matemātikā- kartītes, kur jāveic saskaitīšanas, atņemšanas, reizināšanas un dalīšanas darbības, angļu valodā spēle “Bingo”, kur skolēni gan zīmē, gan pēta, gan runā, fizikā- ieskaite divās valodās, latviešu valodā krustvārdu mīkla, kur atbildes dotas angliski, bet jautājums uzdots latviski un informātikā par skaitļiem. Kā arī tika izstāstīts par interneta vietni www.nakotnesskola.lv, kur iespējams vaidot dažādus mācību materiālus. Nodarbības otrā pusē skolotāji saņēma 2.mājas darbu un tika izklāstīts par to, kā veikt šo darbu. Tika runāts par refleksiju un pieejamām vietnēm, kuras var tikt izmantotas veidojot vai strādājot ar dažādiem mācību materiāliem.

2. „Mācīšanās paņēmienu izmantošana”, vadītāja D.Martinsone
Mācīšanās grupas dalībnieki bija izveidojuši dažādus  interesantus tekstus, kuri jāīsina, jāilustrē, jāveido domu karte. Otra tekstu grupa- teksti ar kļūdām: skolēniem tās jāsaskata un jāizlabo. Matemātikā  burtus aizstāj skaitļi- te skolēni labojuši kļūdas uzdevumu risinājumos viens otra darbos. Nākošie  uzdevumi būs no jomas „ Skolēns rada”. Šajā mēnesī  tiks piedāvāti uzdevumi:

  • Nofilmēt, ierakstīt vai fotografēt savu darbu,
  • Strādājot grupās, katrs dalībnieks savu veikumu raksta ar savu krāsu,
  • Skolēni veido pārnesumu no vienas jomas uz citu: pēc faktu materiāla, ko paši izveidojuši domu kartē, raksta eseju,
  • Ilustrē tekstus ar zīmējumu,
  • Sašķiro logaritmiskos vienādojumus pēc to risināšanas veida.

Pārrunājām arī to, kāds varētu būt mācīšanās grupu noslēguma pasākums. Mūsu priekšlikums –katra grupa sniedz 10 minūšu garu prezentāciju, bet tajā iesaistās visi grupas dalībnieki.

3. “Rotaļu  un didaktisko spēļu izstrādāšana”, vadītāja O.Urtāne
Grupas dalībnieki apstiprināja izvēlētās tēmas pie kā strādās un dalījās pieredzē. Skolotāja Krasutina strādās  pie tēmas “Tradicionālā un seno kultūrtautu mūzika” un izveidos prezentāciju Power Point. Es turpināšu veidot didaktiskās spēles latviešu valodā.jau iepazīstināju ar spēli “Man ir…” latviešu valodā par lietvārdim. Šajā nodarbībā parādīju, kā var izveidot krustvārdu mīklu armoredpenguin.com( crossvord) lapā.Uz nākošo nodarbību visiem grupas dalībniekiem jāizveido krustvārdu mīkla, kura praktiski jāpielieto stundā.

4. “IT izmantošana”, vadītāja S. Mārtinsone
Šodien savā darba grupā pārrunājām mājās paveikto. Mūsu pirmais uzdevums bija izveidot krustvārdu mīklas, ar ko protams visi skolotāji tika veiksmīgi galā. Laika trūkuma dēļ neizdevās īstenot visu iecerēto, kā rezultātā izveidojās tikai neliela diskusija par Lattelecom un Google piedāvāto „mākoņa” pielietojumu un lietderību.

5. “”Āķis lūpā”-  stundas sākuma un beigu organizēšana”, vadītāja I.Gaņina

Nodarbības sākumā visi grupas dalībnieki pastāstīja, ko izdarījuši mēneša laikā.
Skolotāji dažādi mēģinājuši sākt mācību stundu:

*) stundas sākumā pasakot – ko mēs šodien apgūsim;

*) matemātikas stundā – rēķinot virknītes galvā;

*) skolēni rakstījuši vienā teikumā, ko mācījās pagājušajā stundā, utt.
Tāpat skolotāji mēģinājuši atlicināt laiku stundas izvērtēšanas fāzei:

*) pārrunājuši ar skolēniem, ko šajā stundā apguva;

*) uzdevuši īsus darbiņus par stundā mācīto.

Līdz nākošajai tikšanās reizei visi skolotāji apņēmās no viņiem piedāvātā mācību metožu klāsta izvēlēties vismaz divas un izmēģināt katru no tām vismaz divās mācību stundās.

Aizvadītas pirmās mācību grupu nodarbības

www.auv.lv

Pirmdien, 15.septembrī, notika pirmās skolotāju mācību grupu tikšanās.
Lūk, grupu vadītāju atskats uz paveikto. Jau ziņots, ka šajā mācību gadā mācību grupu iniciatīva ir vērsusies plašumā un tiek organizētas 6 mācīšanās grupas skolotājiem.
Lasīt tālāk …

Skolā darbu sāk 6 mācību grupas skolotāju profesionālo prasmju paaugstināšanai

Mācoties no aizvadītā mācību gada teicamās pieredzes skolotāju mācīšanās grupu organizēšanā, šajā mācību gadā skolotājiem tika piedāvāta iespēja piedalīties vienā no 6 tematiskajām mācīšanās grupām. Mācību gada laikā reizi mēnesī skolotāji tiksies, darbosies un mācīsies viens no otra. Šajā mācību gadā tiks īstenotas šādas mācību grupas:

  1. IT izmantošana, vadītāja sk. Santa Mārtinsone
  2. Mācību materiālu izstrādāšana( arī angļu val.), vadītāja sk. Sintija Rūze
  3. Rotaļu  un didaktisko spēļu izstrādāšana, vadītāja sk. Olga Urtāne
  4. „Āķis lūpā”-stundas sākuma un beigu organizēšana, vadītāja sk. Ilze Gaņina
  5. Humānā pedagoģija, vadītāja sk. Santa Krasovska
  6. Metodisko paņēmienu pielietošana, vadītāja sk. Daiga Martinsone

Pirmā mācību grupu tikšanās plānota jau 15.septembrī.

Mācīšanās grupas noslēguma nodarbība

Daiga Martinsone

Dabaszinātņu un matemātikas projekta ietvaros mācību gada sākumā skolotājiem tika piedāvāta iespēja pilnveidot savas profesionālās prasmes mācīšanās grupas ietvaros. Kas īsti ir mācīšanās grupa? Tā ir darba forma, kurā dalībnieki tiekas reizi mēnesī, apmainās ar radošām idejām, pastāsta citiem par paveikto un rezultātiem, kā arī dod ieteikumus viens otram.

Lasīt tālāk …

Šajā lapā tiek izmantotas sīkdatnes (cookies). Papildus informācija

Lai nodrošinātu Jums vislabāko mūsu mājaslapas pārlūkošanu, šī mājaslapa izmanto sīkdatnes ("cookies").
Uzziniet vairāk par to, kā mēs izmantojam sīkdatnes.

Aizvērt