Skolas skolotāji dalās gūtajā pieredzē Aizkraukles reģiona pedagogu konferences laikā

2018. gada 31. Augusts

Teksts: Edgars Bērziņš, projekta* vadītājs, foto: Agita Reisa-Nielsen

Trešdien, 29.augustā, Aizkraukles izglītības pārvaldes tradicionālās pedagogu konferences laikā sešas Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas skolotājas dalījās ārzemēs apmeklētajos kursos gūtajā pieredzē. Vadītās meistarklases aptvēra dažādas tēmas, piemēram, satura un valodas metodika, atgriezeniskā saite, spēles un rotaļas nodarbību tempa uzturēšanai un kompetenču izglītība.

Par meistarklasēm stāsta to vadītājas:

  • svešvalodu skolotāja Guna Voldeka, meistarklases “CLIL metodoloģija sākumskolā: būtiskākie izaicinājumi un iespējas” vadītāja: “Meistarklases mērķis bija iepazīstināt skolotājus ar Erasmus + kursu uzbūvi, galvenajām  atziņām, kas var noderēt dažādos mācību priekšmetos. Dalībnieki iepazinās ar CLIL stundas struktūru, CLIL elementu izmantošanu savās stundās, kas ir saistīti ar jauno kompetenču pieeju, kā arī ar piemēriem, kā sākt stundu, kādus jautājumus uzdot, lai novērtētu darbu. Dalībnieki guva ieskatu par vētībizglītību vienā no Anglijas sākumskolām, kā arī  praktiski izmēģinās “Vārdu mākoni” (word cloud)”;
  • mūzikas skolotāja Iveta Biķerniece, meistarklases “Jaunas idejas mūzikas mācīšanā” vadītāja: “Nodarbībā dalījos pieredzē par pieredzēto Lielbritānijā. Jāuzsver, ka Erasmus+ KA1 projekts deva man iespēju mācīties Apvienotajā Karalistē, Čeltenhamā. Jautāsiet, kāpēc devos mācīties vasarā? Jo mūsdienu skolotājam ir jābūt radošam un viņam nepieciešams regulāri papildināt savas zināšanas un pilnveidot profesionālās prasmes ne tikai Latvijā, bet arī ārzemēs. Piedalīšanās projektā  deva iespēju uzzināt, kā māca mūziku Liebritānijā,  paplašināt savu redzesloku, iepazīt citu tautu kultūru, celt pašapziņu un apzināties sevi kā pilntiesīgu Eiropas pilsoni. Kursu laikā man kā mūzikas jomas speciālistei bija lieliska iespēja apmeklēt komponista Gustava Holsta un piedalīties mūzikas festivālā. Jāuzsver, ka projektā mācījos CLIL, kas ir valodas un satura integrētas apguves metodika, ko lieliski var pielāgot arī mācot mūziku”;
  • ģeogrāfijas skolotāja Ligita Miezīte, meistarklases “Kā justies laimīgam? vadītāja”: “Nodarbības laikā aktualizēju man un kolēģiem būtiskus jautājumus, piemēram, kas ietekmē cilvēka sajūtas, kādi ir zinātnieku skaidrojumi, kā laimes sajūta saistās ar cilvēka personiskajām un rakstura īpašībām. Tāpat dalījos ar izzināto, piemēram, ko cilvēks var darīt, lai justos laimīgs? Pievienotā vērtība meistarklasei bija dažādi uzdevumi, spēles, ko var izmantot audzināšanas stundās, ko, protams, papildināja arī stāstījums par vietu, kur seminārs notika un cilvēkiem, kurus tur satiku”;
  • angļu valodas un kristīgās ētikas skolotāja Lolita Ērgle, meistarklases “Sešu vārdu stāsts” vadītāja: “Meistarklases mērķis bija mobilo ierīču jēgpilnas izmantošana latviešu valodas un svešvalodas mācību stundās. Metode, ar ko dalījos sekmē valodas apgūšanu, radošo domāšanu un sadarbības prasmes grupā. Nodarbības laikā tika aktualizētas arī gūtās zināšanas un pieredze, mācoties ārzemēs”;
  • mūzikas skolotāja Silva Upeniece, meistarklases “Grupu darbs un tā īstenošanas pieejas” vadītāja: “Nodarbību veidoju divās daļās, kur pirmajā daļā dalījos pieredzē par skolēna ieguvumiem, strādājot grupā, bet otrajā daļā iepazīstināju ar piemēru, kā vieglāk un parocīgāk iemācīties dzejoli vai vēstures faktu. Tāpat arī tika aktualizēta fona mūzikas loma aktvitāšu īstenošanas laikā klasē”;
  • fizikas skolotāja Sintija Rūze, meistarklases “Čelthama fizikālā griezumā” vadītāja: “Meistarklases laikā tika aktualizētas gūtās zināšanas un pieredze mācību laikā Lielbritānijā. Tika uzsvērti aspekti, piemēram, pilsēta, kurā skolēni mācās pēc kompetenču izglītības, ko var saskatīt ar neapbruņotu aci. Tāpat aktualizēju jautājumus, piemēram, kas mūs kā topošos kompetencēs balstītas izglītošanas pieejas īstenotājus sagaida tuvākajā nākotnē; kādi ir riski un potenciālie ieguvumi?

*Skolotāji mācījās ārzemēs, īstenojot Aizkraukles Izglītības pārvaldes administrēto Erasmus+ projektu “Aizkraukles reģiona pedagogu profesionālā pilnveide kompetencēs balstītas izglītošanas pieejas īstenošanai”, projekta Nr. 2017-1-LV01-KA101-035353. Projektu finansē Eiropas Savienība. Projektā ir iesaistīti 27 Aizkraukles reģiona pedagogi, pārstāvot 5 izglītības iestādes: Aizkraukles novada vidusskola (piedalās 8 skolotāji), Aizkraukles vakara (maiņu) vidusskola (2 skolotāji), Aizkraukles pagasta sākumskola (2 skolotāji), Jaunjelgavas vidusskola (3 skolotāji), Neretas Jāņa Jaunsudrabiņa vidusskola (2 skolotāji) un Andreja Upīša Skrīveru vidusskola (10 skolotāji).

Komentāri

Šajā lapā tiek izmantotas sīkdatnes (cookies). Papildus informācija

Lai nodrošinātu Jums vislabāko mūsu mājaslapas pārlūkošanu, šī mājaslapa izmanto sīkdatnes ("cookies").
Uzziniet vairāk par to, kā mēs izmantojam sīkdatnes.

Aizvērt