Ekskursija uz Skrīveru meteoroloģisko staciju

Patrīcija Zālīte, 6.klase

Dabaszinību fakultatīvās stundas ietvaros audzēkņi devās ekskursijā uz Skrīveru meteoroloģisko staciju. Meteoroloģiskajā stacijā veic laika apstākļu novērojumus. Uz datoriem ir uzstādītas speciālas programmas, kuras ir savienotas ar ierīcēm laika apstākļu novērošanai. Iegūto informāciju nosūta uz Rīgu. Katru otru nakti viņi palaiž speciālu balonu, kas piepildīts ar ūdeņradi, kopā ar zondi, lai precīzāk varētu prognozēt laika apstākļus. Mēs arī devāmies apskatīt dažādas mērierīces. Par katru no tām mums īsi pastāstīja, lai mēs gūtu pareizo priekšstatu. Viņiem ir dažādas, interesantas ierīces un konstrukcijas laika apstākļu novērošanai, kā, piemēram, vadi, uz kuriem novēro apledojuma daudzumu, nokrišņu ekspertīzes aparāts, kuram ‘’vēderā’’ ir pudele, kad līst, atveras aparāta vāks un pudelē tek ūdens, kad pudele pilna, to nodod ekspertīzei. Protams, ir daudz dažādu satelītu, kuri arī uztver signālus par laika apstākļiem un prognozēm. Mums ļoti patika šī ekskursija, jo tā bija izglītojoša un mēs uzzinājām daudz ko jaunu par Skrīveru meteoroloģisko staciju!

8. klašu skolēnu mācību ekskursija uz Zemgali [+FOTO]

Ieva Brenčeva, 8.b klase

Piektdien, 27.septembrī, 8.klases devās ekskursijā. Pirmā pietura bija Bauskā, kur, ejot gar Iecavas upītes krastu, aplūkojām dolomīta atsegumus un klausījāmies gida stāstījumu par Napoleona gaitām Latvijā.

Lasīt tālāk …

Miķeļdienai par godu skolā interesantāko dārzeņu izstāde; pasākumā viesojās arī Jumis [+FOTO!]

Vija Meroža

Šogad 30. oktobrī skolā atzīmējām Miķeļu dienu. Uz skolu 1.-4.klašu skolēni bija atnesuši lielāko kartupeli un dārzeņu darinājumu. Ciemos ieradās pats Jumis. Skolēniem nācās viņu izvizināt ar kumeļu, sašķirot dārzeņus un augļus, noķert viņu. Par katru labo darbiņu Jumītis pacienāja bērnus ar ābolu. Trīs smagāko kartupeļu īpašnieki saņēma meloni, ananāsu un greifrūtu. Ludviga Bērziņa, Annijas Petrovskas,Leldes Upmanes, Mārtiņa Gailīša, Lauras Andersones, Alvīnes Bazules ģimenes saņēma pateicību un konfekšu kasti par labākajiem dārzeņu darinājumiem.

Patrīcijas Zālītes (6.a klase) iespaidi par 6.-7.klašu skolēnu eksursiju

Patrīcija Zālīte, 6.klase

Ir jauki iesēsties autobusā un izbaudīt jaunus piedzīvojumus, dodoties ekskursijā. 17.septembrī paredzētā ekskursija bija prieks mūsu puncīšiem, jo apmeklējām Pūres šokolādes ražotni,  slodze mūsu kājām, jo pastaiga Baskāju takās mūs norūdīja un arī  savas hokeja komandas Rīga Dinamo  atbalstīšana  hokeja spēlē.

Noslēdzies 3.politisko aktualitāšu konkurss 6.-12.klašu skolēniem

Edgars Bērziņš, vēstures skolotājs

Aizvadītajā nedēļā 6.-12.klašu skolēni piedalījās ierastajā politisko aktualitāšu konkursā. Šoreiz maksimālais punktu skaits – 10 punkti, kurus sasniedza divi skolēni, no kuriem viena mācās 8.b bet otrs – 12.a klasē. Sveicam 12.a un abas 10.klases ar augstākajiem rezultātiem! Katras klases vidējo rezultātu un to salīdzinājumu diagrammas formā var aplūkot diagrammā!

Publiskai apspriešanai pieejams skolas attīstības plāna projekts

Ar skolas attīstības plāna 2013./2014. – 2015./2016. m.g. projektu var iepazīties ŠEIT!

Ieteikumus, ierosinājumus un nepieciešamos labojumus var iesūtīt līdz 30.09.2013 uz admin@auv.skriveri.lv!

Attīstības plāns pēc izdiskutēšanas tika apstiprināts.

Olimpiskā diena skolā [FOTO!]

27.09. skolā ir Olimpiskā diena, kuras ietvaros skolēni un skolotāji iesaistījās dažādās aktivitātēs visas dienas garumā:

• vingroja kopā ar visu Latviju;
  • tikās ar Olimpisko vēstnesi Renāru Līci
  • rakstīja domrakstu vai zīmēja zīmējumu par tēmu “Mēs esam sportiska ģimene”
  • piedalījās konkursā par Olimpisko dienu.

Vidusskolēnu mācību ekskursija pie Kokneses novada uzņēmējiem [+FOTO!]

Viktorija Matvejeva, 11.klase

Ceturdienā, 26. septembrī, par spīti vēsajiem laikapstākļiem aiz loga, 10.a, 11. un 12.b klases devās ekskursijā uz kaimiņu novadu – Koknesi. Tā kā Koknesē ir plaši izplatīta lauksaimniecība, tad devāmies apskatīt trīs interesantākos un produktīvākos lauksaimniecības uzņēmumus.

Atskats uz 2.klases skolēnu ekskursiju uz Iecavas novadu

25.09. 2.b klase devās ekskursijā uz Iecavas novadu. Lūk, atskats uz redzēto divu skolnieču skatījumā.

Alise Cedere: “Mēs bijām rudens ekskursijā uz Iecavas novadu. Ekskursija bija uz Mini ZOO „Dobuļi”. Tur bija Lamas, kazas, poniji, ēzelis, strausveidīgie putni, baloži, gulbji, vistas, truši, seski, jenoti, jūras cūciņas, ķenguri un cūkas. Man vislabāk patika pērtiķis. Viņš bija interesants. Pērtiķis iekāpa baseinā un leca uz sētas un visus apšļakstīja. Mēs bijām arī atrakciju parkā ”Labirints „. Bet man labāk patika zoodārzā.”

Agnese Babre: “Mēs ar klasi bijām ekskursijā uz Iecavas novadu. „Dobuļos”  bija ļoti daudz dzīvnieku.Man patika skunksi un truši, un baltie gulbji. Man patika arī lama. Mēs bijām arī atrakciju parkā. Tur bija ļoti jautri. Es un pārējie bērni braucām ar velokartu. Man ekskursija ļoti patika. Es iesaku visiem tur aizbraukt!”o atskats:

Foto atskats pieejams GALERIJĀ!

Olimpiskās svilpes mantinieki R.Līcis un Z.Storaļovs; Līcis Olimpiskās dienas ietvaros viesosies AUSV

Aldis Rakstiņš, materiāli no Sporta Avīzes

Lai arī bez sportistu līdzdalības Latvijas handbols Pekinas olimpiskajās spēlēs tomēr tika pārstāvēts. Tiesneši Renārs Līcis un Zigmārs Stoļarovs turpina Andra Vītola un Jāņa Ķuzuļa ceļu. Abi arbitru korpusa seniori svilpa Monreālas un Maskavas olimpiskajās spēlēs. Pēc 28 gadu pārtraukuma olimpisko spēļu laukumā atkal izgāja latviešu pāris.

5. un 6. klašu skolēni pulcējas uz lekciju par drošību

Patrīcija Zālīte, 6. klase

Drošības nedēļas ietvaros pirmdien, 23.septembrī, 5.un 6.klases skolēni tikās ar drošības inženieri Aivaru Aleknu. Viņš ļoti izsmeļoši paskaidroja drošības jautājumus, it sevišķi par ugunsdrošību un elektrodrošību. Visi skolēni kopīgi atkārtoja to telefona numuru, pa kuru jāizsauc palīdzība, un izrunāja evakuēšanās plānu. Sarunas noslēgumā piektklasnieki un sestklasnieki noskatījās filmiņu par satiksmes drošību un elektrodrošību, kuru piedāvāja direktora vietniece audzināšanas darbā Vija Meroža.

Atzīmējot Baltu vienības dienu, AUSV skolēni aicināti piedalīties konkursā

Skolas skolēni aicināti piedalīties konkursā “Saules kaujai – 777 gadi”. Lai piedalītos konkursā, jānodod atbildes sk. E.Bērziņam līdz piektdienas, 27.09. pl. 9.00. Konkursa uzdevumi ir pieejami ŠEIT! Atbildes jāiesniedz elektroniski, aizpildot formu [atvērt]!

Baltu vienotības dienu atzīmē, pieminot žemaišu un zemgaļu uzvaru Saules kaujā, kas notika 1236. gadā, sakaujot Zobenbrāļu ordeņa bruņiniekus. Lietuvas Seims un Latvijas Saeima Saules kaujas dienu – 22.09.- par Baltu vienības dienu pasludināja 2000.gadā.

Aizvadīts otrais politisko aktualitāšu konkurss 6.-12.klašu skolēniem

Edgars Bērziņš, vēstures skolotājs

Piektdien, 20.09., noslēdzās otrais politisko aktualitāšu konkurss skolas 6.-12.klašu skolēniem. Kā ierasts skolēniem tika uzdoti 10 jautājumi, šoreiz ar iespēju kopsummā iegūt 20 punktus. Kopējos rezultātus (vidējais punktu skaits katrā klasē) var aplūkot diagrammā. Paldies skolēniem par aktīvu dalību konkursa norisē. Īpaši jāizceļ 11. un 12.a klašu skolēni, jo viņiem vidējais rādītājs ir visaugstākais.

10.-to klašu iesvētības aizvadītas godam [+FOTO!]

Agrita Strazdiņa, 11.klase

19.septembrī notika 10.klašu uzņemšana vidusskolā jeb tā saucamās “iesvētības”. Jau agri no rīta 11.klase cītīgi rosījās un darbojās, lai iesvētības būtu izdevušās un svarīgākais – interesantas.

Lasīt tālāk …

2.klases skolēni izzina profesiju pasauli, apmeklējot zobārstu un ābolu ražotāju

Terēze Barkāne, 2.a klase

Trešdien, 11.septembrī pirms pusdienām mūs uzaicināja pie Ričarda Simsona tēta. Viņš ir zobārsts. Viņa kabinets atrodas internāta ēkā. Sākumā mēs uzzinājām, kā veidots zobs. Ārsts mums mācīja pareizi tīrīt zobus. Vēl mēs redzējām zobārsta darba rīkus. Uz galda bija šprices, urbīši, mazas, īpašas lāpstiņas. Man ļoti patika mazā lampa, ar kuru var ieskatīties mutē. Ričarda tētis pastāstīja, ka par zobārstu jāmācās 5 gadus. Uzzinājuši daudz jauna, mēs  devāmies atpakaļ uz skolu. Pēc pusdienām mēs visi košļājām košļājamās gumijas, kuras mums iedeva. Vakarā zobus tīrīsim īpaši kārtīgi!

Savukārt pirmdien, 16.septembrī, bijām zemnieku saimniecībā „Kalnāres”. No skolas uz turieni jābrauc 10 minūtes. Tur bija daudz dažādu ābolu- saldi, skābi un saldskābi. Dārzā daudz dažāda vecuma ābeles. Tur bija no 2-10 gadus vecas ābeles. Mēs bijām arī ābolu krātuvē. Tur viss smaržoja. Vienā lielā  kastē var ielikt 200 kilogramus ābolu. Mums parādīja dažādas ierīces. Blakus telpā bija daudz burku ar ābolu sulu. Mums katram līdzi iedeva ābolus. Šos ābolus mēs varēsim baudīt arī skolā. Mūs pagalmā sagaidīja un pavadīja suns.

6. un 7.klašu skolēnu ekskursija pārsteidz ar kultūras un sporta aktivitātēm visas dienas garumā [+FOTO!]

Ērika Vaira Leopolde 6.kl., sk. Daiga Martinsone

17. septembrī 6. un 7. klašu skolēni devās ekskursijā uz  „Pūres šokolādi”, „Baskāju taku” un hokeju.  Atmosfēra bija brīnišķīga. Visiem bija liels prieks, kad mēs ieradāmies pirmajā galamērķī- Pūrē. Ekskursija  Pūrē sākās, kad gide mūs ieveda muzeja galvanajā ēkā. Stāsts sākās ar senajiem actekiem- kā viņi izmantoja  seno kakao pupiņu dzērienu, tā gajām no istabas uz istabu un nonācām pie telpas, kur mums rādīja filmiņu par šokolādi, pēc tam gatavojām savas kofektes un šokalādes čupačupus. Uzzinājām, ka šokolādi Pūrei atved no beļģu firmas „Belkolade”, kā arī radām atbildi uz jautājumu, kā ražo šokolādi. Tālāk  braucām  uz  “Baskāju taku”. Visiem ļoti gribējās uz baskāju taku un ātri devāmies pa to, bet kad atgriezāmies, gājām mazgāt kājas. Takas apmeklējums bija vislabākā masaža kājam. Braucot uz hokeju bija palikušas divas ar pusi stundas, izdomājām  piebraukt pie jūras un pabradāt pa ūdeni. Ūdens bija vēss. Ieradāmies uz hokeja spēli laicīgi, tur spēlēja Kazanjas Achbar un Rīgas Dinamo. Tomēr mēs zaudējām ar 3:1. Atpakaļ ceļš pagāja ļoti ātri un mēs ātrāk gribējām nokļūt mājās.

Skolēnu apraksti par uzzināto ekskursijas laikā

Dabaszinību stundā skolēniem bija dota iespēja uzrakstīt esejas par ekskursijas laikā iegūto. Skolotāju patīkami pārsteidza skolēnu minēto faktu daudzveidība un azarts, ar kādu skolēni veica šos aprakstus. Fragmenti no skolēnu darbiem:

Ē.Leopolde apraksta vēsturiskos aspektus: „Kakao pirmsākumi meklējami pirms apmēram 4000 gadu. Senie acteki dzēra kakao dzērienu kopā ar pipariem un tieši tāpēc visi bija veseli. Viņi uzskatīja, ka kakao koks savieno debesis ar zemi. Spāņu jūrasbraucēji atklāja kakao pupiņu noslēpumu un atveda tās uz Franciju, Angliju un citām Eiropas valstīm. Pilīs pie augstu stāvošām personām sāka strādāt kakao dāmas, kas no rīta samala pupiņas, pagatavoja dzērienu un nesa to saviem kungiem. Šokolādes tāfelīte parādījās pirms 2000 gadiem.”

A.Albekeite– par vēsturi: „Actekiem kakao bijis ļoti vērtīgs dzēriens, kas deva spēku un enerģiju, kāzās šis dzēriens devis auglību, tajā nomazgāja jaundzimušos bērniņus. Acteki mīlēja ievilkt dūmu, tās nebija nekādas lapas, ko viņi lika cigāros, bet kakao pupiņas. Kad pākstis novāca, no tām atdalīja pupiņas un atstāja tās fermentēties, pēc tam žāvēja, regulāri apmaisot ar grābekli, un lietus laikā apsedzot ar džutas maisiem. Par 80 pupiņām varēja nopirkt sievu, par 100- vergu. Eiropā pupiņas ieveda jūrasbraucējs Kortess, un kakao bija augstmaņu dzēriens. „

D.Sokolovs – par kakao koka audzēšanas apstākļiem: „Šie koki aug tropiskajos mežos, lai tie normāli augtu, tos nedrīkst apspīdēt tiešie saules stari. Mūsdienās kakao kokiem atļauj augt 4 m gariem, lai tos vieglāk varētu aizsniegt. Vietās, kur tie netiek kopti, sasniedz 10 m garumu. Prasmīgs kakao vācējs dienā var savākt 1500 kakao pākstis. Acteki to darīja ar mačetēm, bieži procesā iesaistīja bērnus, kuri guva letālas traumas.”

R.Pāvulēna– par šokolādes ražošanu Pūrē: ”Mēs iegājām telpā- šokolādes „paciņā”, kurā bija parādīti visi konfekšu veidi. Filmā mums parādīja, kā šokolādi ražoja kādreiz un kā to dara tagad. Mēs paši gatavojām konfektes ar zaļās tējas pildījumu. Ar plaudēšanu un buramvārdiem procesu varēja paātrināt. Skolotājas mums pagatavoja šokolādes „Čupa čupus”. Te netiek izmantoti augu tauki, kas organismam ir kaitīgi, bet kakao sviests, kas ir ļoti veselīgs.”

P.Zālīte– par ražošanu: „Viena no galvenajām šokolādes ražotnēm Eiropā ir Beļģijā esošā firma Belcolade, no kurienes Pūre iepērk jau gatavu šokolādi, gatavo savus 36 trifeļu veidus un eksportē tos uz Lietuvu, Igauniju, ASV, AAE u.c. „

Skolotāja pievienotu 13 ieteikumus, kāpēc šokolāde 60-100 g dienā jālieto katram: tā stiprina imunitāti, uzlabo omu, asinsriti, sirdsdarbību, palīdz notievēt, pārvarēt stresu.

R.Pāvulēna– par Baskāju taku: Tajā bija jāpārvar dažādi šķēršļi. Sākumā bija jānovelk apavi, jāuzloka bikses, un tad mēs devāmies ceļā. Gājām pa maziem akmentiņiem, niedrēm, salmiem, kūdru, dubļu vannu, upīti, čiekuriem, līdzsvara baļķi, koka klučiem. Tā bija ļoti laba masāža pēdām. Uzvelkot zeķītes, bija ļoti laba sajūta. Baskāju taka palīdz asins cirkulācijai.”

Dzejas diena arī pašiem mazākajiem! [+FOTO!]

Vija Meroža

18.septembrī arī 1.-4. klašu skolēni svinēja Dzejas dienu. Talkā nāca skolas bibliotekāre Aija Zvaigznīte.Uz svētkiem vajadzēja ierasties ar izpildītu mājas darbu. Pirmo un otro klašu skolēni uzzīmēja dzejoli, bet trešo un ceturto klašu skolēni sacerēja dzejoli pēc iedotā attēla.
Sākumā skolotāja informēja skolēnus par dzejas dienām,par dzejniekiem, kurus šogad īpaši jāpiemin: Imantu Ziedoni un Ojāru Vācieti. Tad 3. un 4. klašu skolēni skandēja pašsacerētos dzejoļus. Noslēgumā katrai klasei no dotajiem vārdiem vajadzēja salikt vienu dzejas pantiņu.

Konkurss vidusskolēniem “Jaunais finanšu eksperts”

Šogad konkursā aicinātas piedalīties vidusskolēnu klases no visas Latvijas, lai kopīgiem spēkiem veiktu Vislatvijas pētījumu par jauniešu attiecībām ar naudu, bet konkursa otrajā kārtā izstrādātu radošos darbus, kurus skolas varēs izmantot mācību satura papildināšanai ar personīgā budžeta plānošanas tēmu.

Apkopoti CE rezultāti

Valsts izglītības satura centrs ir apkopojis un analizējis 2013.gada pavasara valsts pārbaudes darbu rezultātus. Apkopoti vairāk nekā 68000 centralizēto eksāmenu dati un vairāk kā 164000 skolēnu rezultāti necentralizētajos valsts pārbaudes darbos. Valsts pārbaudes darbu vispārīgā un aprakstošā analīze sniedz ikvienam interesentam priekšstatu par skolēnu sasniegumu tendencēm valsts, pašvaldības un skolas līmenī.

Aktuālā informācija no Aizkraukles Izglītības pārvaldes

Aizkraukles Izglītības pārvaldes un mācību priekšmetu skolotāju metodisko apvienību darba plāns 2013./2014. mācību gada septembrim

Darbības joma

Septembris

Metodisko apvienību sanāksmes 25.09. Skolu audzināšanas darba koordinatoriem;

27.09. Mūzikas skolotājiem.

Metodisko apvienību vadītāju semināri Valsts izglītības satura centrā 12.09.Mūzikas skolotāju MA;

19.09. Audzināšanas darba koordinatoriem.

Semināri izglītības iestāžu vadītājiem un viņu vietniekiem 18.09. Pirmsskolas izglītības iestāžu vadītājām un metodiķēm;
Pedagoģiski medicīniskā komisija 27.09. Komisijas sēde
Olimpiādes  —
Konkursi, skates,sacensības u.c. pasākumi  —
Pieredzes apmaiņa 25.09.Pirmsskolas izglītības iestāžu vadītājām un metodiķēm Lielvārdes PII „Pūt, vējiņi”
Profesionālās pilnveides pasākumi Pieteikšanās uz Šalvas Amonašvili autorsemināru Blīdenes pamatskolā

Šajā lapā tiek izmantotas sīkdatnes (cookies). Papildus informācija

Lai nodrošinātu Jums vislabāko mūsu mājaslapas pārlūkošanu, šī mājaslapa izmanto sīkdatnes ("cookies").
Uzziniet vairāk par to, kā mēs izmantojam sīkdatnes.