Iznācis jaunā e-žurnāla izglītības profesionāļiem “Skolas Vārds” trešais numurs

2013. gada 7. Janvāris

Decembrī iznācis žurnāla „Skolas Vārds” 3.numurs,  kurā lasāmi vērtīgi raksti, intervijas, skolotāju un skolu pieredze, profesionāļu ieteikumi un komentāri, kā arī vairāki metodiskie materiāli dažādos mācību priekšmetos. Šajā žurnāla numurā atradīsiet vērtīgu un noderīgu informāciju savam darbam.

“Skolas Vārda” 3. numuru var lejupielādēt šeit!

“Skolas Vārds” trešajā numurā lasiet:

IZGLĪTĪBAS REFORMAS

Stāsts par bezmaksas izglītību un mācību līdzekļiem. Vispārējās izglītības reformas ietvaros darbojas 7 darba grupas, viena no tām, finansēšanas grupa, piedalās definējumu un aprēķinu izstrādē saistībā ar mācību līdzekļiem. Šobrīd valsts līmenī ir sagatavots normatīvais akts, kurā precizēts jēdziena mācību līdzekļi saturs. Stāsta Zane Ozola, IZM Finansēšanas principa izstrādes ekspertu darba grupas vadītāja.

ĀRVALSTU PIEREDZE

Somijas izglītības pieredze. Kā viņiem tas tik labi izdodas? Situāciju Somijas izglītības sistēmā skaidro Pasi Sālbergs (Pasi Sahlberg), aktīvs Somijas izglītības reformu dalībnieks, Somijas izglītības sistēmas veidotājs, kas konsultējis arī Latvijas Izglītības un zinātnes ministriju. Mēs ielūkojamies arī Somijas skolotāja darba ikdienā.

AKTUĀLA TĒMA

Veselības mācībai vienā priekšmetā par šauru. Lielākās diskusijas raisa jautājums, kā visefektīvāk izglītot nākotnes sabiedrību par veselību. Vai skolās vajadzētu ieviest veselības mācību kā atsevišķu mācību priekšmetu?

LIELĀ INTERVIJA

Mēs kalpojam viens otram. Un kā mēs kalpojam? Intervija ar Latvijas Humānās pedagoģijas asociācijas valdes priekšsēdētāju un Rīgas Anniņmuižas vidusskolas Humānās pedagoģijas centra vadītāju Irmīni Pogrebņaku, kas izglītības nākotni saista ar humāno pedagoģiju.

SKOLA UN KULTŪRA

Kultūras aģenti skolās. Nevar teikt, ka bērnam neinteresē mūzika, aktiermāksla, deja vai lietišķā māksla. Interesē. Jautājums, kāda, un atbilde uz šo jautājumu bieži vien liek secināt, ka tā ne vienmēr ir klasiskā mūzika, balets, koktēlniecība vai aušana, ko māca skolā. Kādi ir risinājumi?

SKOLAS DIREKTORA PIEREDZE

Trīs atziņas par skolas darbību ceļā uz vēl labāku skolu. Igors Grigorjevs, Zaķumuižas pamatskolas direktors, jaunākais skolas direktors Latvijā.

ALTERNATĪVĀ PEDAGOĢIJA

Ko manai skolai nozīmē alternatīvā pedagoģija? Latvijā šo izglītības modeli jau vairāk nekā 10 gadus realizē Ojārs Rode savā tautas skolu sistēmā 99 Baltie zirgi. Un, tā kā modelis ir diezgan elastīgs, tad tajā var ielikt diezgan daudz mūsu laikam un vietai atbilstoša. To arī darījām, veidojot savu alternatīvo skolu Zīle. Stāsta Marita Rozefelde, alternatīvās skolas Zīledirektore.

IEKĻAUJOŠĀ IZGLĪTĪBA

Iekļaujošā izglītība: mīts vai realitāte? Pēc Izglītības un zinātnes ministrijas aplēsēm, Latvijā būs nepieciešami vismaz trīs gadi, lai īstenotu izglītības politikas veidotāju apņemšanos iekļaut vispārizglītojošo skolu klasēs skolēnus ar speciālām vajadzībām. Pasaulē par šo bērnu iekļaušanu tiek domāts krietni agrāk, jau kopš 90. gadu sākuma.

SKOLA UN INOVĀCIJAS

Kāpēc skolām ir vērts iesaistīties programmā Partners in Learning? Tehnoloģiju attīstība un virtuāli savienotās pasaules ietekme nosaka nepieciešamību mainīt arī mācību, mācīšanās un novērtēšanas procesu. Microsoft programmā Partners in Learning (PiL) ir izveidojis globālu skolu kopienu, kuras mērķis ir veicināt inovāciju un sistēmas maiņas kultūru ikvienā pasaules skolā, lai palīdzētu pedagogiem sagatavot skolēnus 21. gadsimta dzīves un darba realitātei.

MAZĀS SKOLAS

Skolas pārdefinēšana. Sākas SFL iniciatīvas Pārmaiņu iespēja skolām otrā kārta. Kopumā skolām tiek piešķirti 650 tūkstoši eiro, lai veicinātu to attīstību par daudzfunkcionāliem kopienas izglītības, kultūras un sociālā atbalsta centriem. Stāsta Aija Tūna,Sorosa fonda – Latvija (SFL) iniciatīvas Pārmaiņu iespēja skolām vadītāja.

AKTUĀLS JAUTĀJUMS

Vai skolās būtu jāatsakās no mājasdarbiem?

SKOLOTĀJS UN PSIHOLOĢIJA

Par pedagogu stresu bez stresa. Sociālā statusa apzināšanās un spēja sajusties labi skolotāja profesijā ir ļoti būtiska, jo skolotāju uzvedība, attieksme pret dzīvi audzina skolēnus.

DARBA VIDE

Kādas sekas var radīt mobings darbā? Ne vienam vien savā darba vietā ir bijusi situācija, kad darba apstākļi pret paša gribu kļuvuši nepanesami, īpaši jau šajā laikā, kad darba tirgū ir milzīga konkurence. Darba vidē indivīdu var apdraudēt ne tikai fiziskie, bet arī psiholoģiskie apstākļi.

MĒS LEPOJAMIES

Ekselences balva izciliem dabaszinātņu un matemātikas skolotājiem. Kritērijiem, kas tiek izvirzīti labākajiem, būtu jākļūst par normu ikdienas darbā ikvienam skolotājam.

VIEDOKLIS

Mazās skolas misija. Jaunam skolotājam nav nekā labāka par darbu mazā skolā. Skolotājs iemācās strādāt atsevišķi ar katru grupu, bet pēc tam arī ar klasi, kurā jānodarbina kā izteikti spējīgais, tā atpalikušais. Skolotājas Māras Bērentes pieredze.

VĒSTURES SKOLOTĀJIEM

Vēstures skolotājs: locis, vidutājs vai cits? Pēc vēstures skolotāju konferences atskatāmies uz aktuālajiem vēstures mācības jautājumiem un diskutējam par vēstures dalīšanas priekšrocībām un trūkumiem.

SKOLOTĀJA PERSONĪBA

Skolotājs un vara. Tikai savu trūkumu apzināšanās ļauj pieņemt citus, īpaši skolēnus, tādus, kādi viņi ir. Arī ļauj nepiešķirt sev tiesības norādīt, kā pareizi jādzīvo. Jo nav pareizas un nepareizas dzīves, katram ir sava. Māra Bērente, skolotāja.

METODISKIE MATERIĀLI

Bērns negrib lasīt! Ko darīt skolotājam? Ingūna Helviga,Rīgas Valda Zālīša sākumskolas direktores vietniece izglītības jomā,latviešu valodas, literatūras un vācu valodas skolotāja, LPMC un RIIMC lektore.

 Metodiskais materiāls darbam ar informācijas tehnoloģijām Latvijas vēstures stundās 6. klasei. Evija Brauča, Ezerkrastu vidusskolas vēstures skolotāji

Bilingvālas matemātikas mācīšanas iespējas. Antonija Rudzīte, Spīdolas ģimnāzijas skolotāja

Radošais darbs tēmas Tēlniecība apguvei vizuālajā mākslā 6. klasei. Ināra Ondzule, Kalupes pamatskolas vizuālās mākslas skolotāji.

Visi, kuri vēlas individuāli saņemt jaunā izdevuma trešo numuru tiek aicināti sūtīt pieteikumu uz e-pastu: skolasvards@gmail.com ar norādi “Pieteikums”. Mēs jums nosūtīsim trešo žurnāla numuru uz jūsu norādīto e-pastu.

Aicinām abonēt žurnālu nākamajam gadam. Nākamajā gadā žurnālu varēs lasīt tikai tie, kas to būs abonējuši. Vairāk par abonēšanas iespējām lasiet sadaļā “Kā abonēt Skolas Vārds”.

Komentāri

Šajā lapā tiek izmantotas sīkdatnes (cookies). Papildus informācija

Lai nodrošinātu Jums vislabāko mūsu mājaslapas pārlūkošanu, šī mājaslapa izmanto sīkdatnes ("cookies").
Uzziniet vairāk par to, kā mēs izmantojam sīkdatnes.

Aizvērt