Aizvadīts seminārs par mācību materiālu izstrādāšanu CLIL metodikas īstenošanai

2015. gada 19. Marts

Olga Urtāne, sākumskolas skolotāja, projekta dalībniece; Foto: S.Rūze

Pirmdien,16. martā, notika CLIL projekta pirmās kārtas noslēguma seminārs, kuru vadīja Sintija Rūze. Semināra tēma bija – Mācību materiālu izveide un aprobācija satura un valodas integrētu (CLIL) metodikas īstenošanai. Seminārā piedalījās projektā iesaistītie pedagogi un arī pieaicinātie vidusskolas skolēni.

Seminārs noritēja spraigi un interesanti. Teorētiskās zināšanas mijās ar praktisku darbību un diskusijām. Semināra sākumā, paši praktiski piedaloties aktivitātēs, varējām secināt, ka mācīšanās un uztvere skolēniem notiek dažādos veidos un tāpēc visiem nevar pielietot vienas un tās pašas mācīšanas metodes, lai sasniegtu vienu un to pašu rezultātu.

Zināšanas par mācīšanas stiliem varējām izmantot un izvērtēt paši, sagatavojot un novadot stundu, izmantojot satura un valodas integrēšanas metodes. Sintija bija pieaicinājusi skolēnus, kuri mums palīdzēja realizēt savas idejas un mērķus mācību stundai praktiski.

Stundā sasniedzamajam rezultātam jābūt izmērāmam, ticamam, jēgpilnam, būtiskam un skaidri formulētam. Semināra nobeigumā bija fokusdiskusija, kurā piedalījās arī skolēni. Diskusijas galvenā tēma bija sadarbība un atbalsts starp pedagogu un skolēnu kolektīvu.

Semināra vadītāja S.Rūze uzsver: “Kursi noritēja tā, kā bija plānots. Žēl, ka svešvalodu skolotāji bija aizņemti un nevarēja sniegt atbalstu mācību materiālu izstrādē, tomēr jāsaka liels paldies tiem, kuri spēja ierasties un aktīvi darbojās. Neapšaubāmi skolotāji vēlas darboties un izstrādāt mācību materiālus. Kursu laikā radās un pilnveidojās idejas, kas tiks īstenotas klasē un tās būs ilgtspējīgas. Arī skolēni, kas bija ieradušies, bija patīkami pārsteigti un bagātināja sevi ar jaunu pieredzi un atkārtoja aizmirstas lietas. Lai gan nebijām tik daudz, kā sākumā bija domāts, tas mums netraucēja aktīvi darboties. Pati guvu labu pieredzi, kā ir strādāt skolotāju auditorijā un varēšu dalīties ar šo pieredzi piektdienas konferencē Latvijas Universitātē Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē.”

Projekta vadītājs E.Bērziņš akcentē: “Būtiski ir ne tikai īstenot projektā iekļautās aktivitātes – došanos uz kursiem un atgriezeniskās saites nodrošināšanu ar kolēģiem – bet arī apmācības skolas pedagoģiskajam personālam. Esmu pārliecināts, ka zinošs pedagogu kolektīvs spēs pilnvērtīgi īstenot skolas uzsākto kursu uz CLIL īstenošanu; un šie kursi ir lielisks pierādījums tam”.

Paldies projekta vadītājam E.Bērziņam un kursu vadītājai S.Rūzei par iespēju papildināt savas zināšanas ar jaunām darba metodēm.

Komentāri

Šajā lapā tiek izmantotas sīkdatnes (cookies). Papildus informācija

Lai nodrošinātu Jums vislabāko mūsu mājaslapas pārlūkošanu, šī mājaslapa izmanto sīkdatnes ("cookies").
Uzziniet vairāk par to, kā mēs izmantojam sīkdatnes.

Aizvērt